Powered By Blogger

31 Mayıs 2020 Pazar

Klasik müzik dinlemeyi özlemişim...


     Daha önce bilgisayardan İnstagram kullanmıştım. Ama hiç bilgisayar üzerinden hikayelere bakmamıştım. Şu an ilk defa bilgisayar üzerinden İnstagram hikayelerine bakıyorum. Tam sayfa hikayeler biraz garibime gitti tabi.

     Whatsapp gruplarında en son hep ben kalıyorum. Bu korona günlerinde devamlı Whatsapp grupları kuruluyor. Günlük tabi. İşimiz bitince millet sanki aslandan kaçar gibi hemen ayrılıyorlar gruplardan. Bakıyorum ki herkes gitmiş ve sadece ben kalmışım.

     Bilim Kurulu üyelerinden bir tanesi, “Koronavirüs ile geçinmeye alışacağız. Virüs var diye de yıllarca evde oturamayız” demiş. Her zaman, bu açıklamayı yapan Bilim Kurulu üyesi doktor da dahil olmak üzere hepsi devamlı temkinli olmayı öğütlerdi. Şimdi bu açıklama bana çok marjinal gibi geldi.

     Kişisel gelişimcilerin söyledikleri şeylerden biri de, bir müzik aletini çalabilmek. Bundan yıllar önce bir gitar almıştım. Lise arkadaşım Suat bana çalmasını öğretiyordu. Sonra askere gitti. Öylece kaldı. Bir daha da elime almadım. Şu an imkanım olsa hangisini çalmak isterdim? Bu sefer tercihim gitar olmazdı. Belki piyano belki de keman.

     Blog arkadaşlarımdan birine, “Beni ilk tanımaya başladığın zamanlarda sende nasıl bir izlenim bırakmıştım?” diye sordum. Beklemediğim bir cevap aldım. Dışarıdan, kimseyle işi olmayan, sadece blog yazısını yazıp giden biri olarak görünüyormuşum. Aslında hiç de öyle bir yanım yoktur. Enteresan geldi bana.

     Kim Milyoner Olmak İster’de sesli soru, klasik müzik üzerineydi. Dinleyince klasik müziği özlediğimi fark ettim. Ve şu anda bu yazıyı yazarken klasik müzik dinliyorum. Galiba sonunda biraz biraz klasik müziği sevmeye başlamışım.

     Kuruluş Osman’ın fragmanında Diriliş Ertuğrul’un müziğini kullanmışlar. Seviyorum bu müziği. Tüylerimi diken diken ediyor. Birde şunu merak ettim fragmanı izlerken: Şimdi Kuruluş Osman çekiliyor. İyi de izleniyor. Böyle giderse tüm Osmanlı dönemi çekilecek mi? Osmanlı’nın başarısız olduğu dönemler ne olacak peki? Onlar atlanacak sadece başarılı olunan dönem mi diziye alınacak?

     Klasik müzik ile ilgili aklıma bir şey daha geldi. Nedense klasik müzik ile zeka arasında bir ilişki kuruluyor. Çocuklarınızı klasik müzik ile büyütürseniz zeki olurlar deniyor. Peki bunun bilimsel bir kanıtı var mı? Hangi özelliği klasik müziği öne çıkarıyor?

     Elon Musk, çocuğunun adını matematik denklemi gibi bir şey koymuş. Çocuğunun isminde x falan var. Yani bunu sadece ve sadece farklılık olarak koyuyorsa bence hiç anlamı yok. “Ya ne olacaktı? Farklılık olsun diye koyuyor zaten” diyen varsa söylemek istediğimi daha da açayım. Demek istediğim, “Ben, Elon Musk’ım. Ben farklıyım. Çocuğumda farklı olmalı. Bu farklılığa zarar gelmesin. Bu farklılığımı ortaya koymak zorundayım” gibi bir mecburiyet hissi ile koyduysa bu ismi bence çok anlamsız bir harekete imza atmış demektir.

     Olmak istediğin insan mı yoksa olduğun kişi mi? Galiba hayat bu ikisi arasındaki gidip gelmelerden ibaret.

     Koronalı günlerde halay nasıl çekilecek? Halay çekenler arasında sopalar oluyor. Herkes o sopaları tutup halay çekiyor. Ne saçma. Öyle çekeceksen hiç halay çekme daha iyi. Neyse ki düğün salonlarında halay çekilmeyecekmiş. Erik dalı gevrektir eşliğinde, yine sosyal mesafeye uyup göbek atacaksın. Nereden tutsan saçma ve neresinden tutsan elinde kalıyor. Ama ne yapacaksın mecburiyetler işte. Her şey sağlımızın için.

     23:39 geçiyor saat. Bir daha yazıyı bu saate bırakmamam lazım. Bu saatlerde uyku basmaya başlıyor. Yazacak konu bulmakta zorlanıyorum. Yarın akşam daha erken saatlerde bilgisayarın başına oturacağım. Bakalım o zaman da yazımı yazarken bu kadar zorlanacak mıyım?


10 yorum:

  1. Aynı yazıda o kadar farklı konulara değinmişsin ki hiç de öyle yazacak konu bulamıyorumuşsun gibi bir halin yok.😇😇😇😊 Bu paragrafların her biri bir yazı konusu zira. İlahi🙃😊. Keyifle okuduğumu belirteyim bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüne düşüne bir ya da bir buçuk saatte buluyorum o konuları :) Bu arada keyifle okumanız çok memnun etti beni kitap yazarı Yıldız hanım :)

      Sil
  2. elon musk ilginç. klasik müzik sevilmez mi yaa :)

    YanıtlaSil
  3. Vivaldinin flüt koncertosu dinleyerek kendimi sakinleştirdiğim cok dakikalarım olmuştur.
    klasik müzigi severim ve dinlerim de..türk klasik müzikleri de cok güzeldir.batı müziği meşhur olmakta önüne gecmiş.ayrıca anne karnında dinlenmesinin bilimsel acıklamaları var,ancak onları arayıp bulup buraya getirecek zamanım yok su an.:)
    yazınızı atlayarak okudum,sadece klasik müzik kısmına odaklandım..
    nacizane öneri ; birkac baslıkta yazsan belki daha iyi olur ,bu sekilde cok karışıyor..bir daldan hop dala konduk diye bir şarkı vardı..onun gibi . böyle de keyifli ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, baya daldan dala oluyor :) Umarım düzelteceğim.

      Sil
  4. "Çocuklarınızı klasik müzik ile büyütürseniz zeki olurlar" sözünü duymamıştım, bu en az Elon Muskun çocuğuna garip bir isim koyması kadar ilginçmiş..🙂

    YanıtlaSil
  5. Konu bakımından çeşit çeşit güzel bir yazı olmuş. Klasik müziğin rahatlatıcı etkisi olduğunu bu etkinin stres ve depresyon riskini azalttığını bu sebeple de günlük iş verimliliğini arttırdığını ve hafızayı güçlendirdiği söyleniyor. Kardeşimin okulu bu sebeple her teneffüs ve kitap okuma dersinde farklı bir klasik müzik açardı. Elon Musk'ın çocuğunun adını denkleme benzetme tam uymuş abi. 10-15 yıl sonra dil diye birşeyin olmayacağına inandığı için o ismi koymuş. Koronalı günlerde halay mı bence direkt düğün yapmasınlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google'da arama yapsam klasik müziğin etkileri diye senin verdiğin cevap çıkardı herhalde :) Maşallah her konuda bilgin var :) Dil diye bir şeyin kalmayacağına dair inancı olduğunu senden öğrendim bak. Bizim millet düğünsüz asla duramaz :)

      Sil