Powered By Blogger

26 Ekim 2019 Cumartesi

Bir şeyi yapacağım dersem onu yapamıyorum...


     Bilmiyorum sizde de durum aynı mı? Kendime bir hedef belirliyorum. Şunu yapmayacağım diyorum. Onu söyledikten birkaç saat sonra veya gün sonunda o şeyi yapıyorum. 

hedefe ulaşamama
foto kaynak: unsplash.com
     Sanki şunu yapmayacağım demek kendimi negatif bir koşullandırma oluyor. Ve geçen her dakika o şeyi yapmak için geçiyor. Bu gece 12’den önce yatacağım diyorum mesela. Al işte, sana yine 12’yi geçti. Yine dediğimin tersi oldu.

16 yorum:

  1. Kesinlikle aynı şeyi yaşıyorum. Kendime yasak koyduğum şeyi gün içinde özlemle bekliyorum. Ya da bir şekilde farketmeden kendimi o yasağı yapmaya hazır şekilde buluyorum:) Örnek tüm gün hiçbir şeye odaklanmadan sadece ders çalışmak, ama yine ve yine çalışamamak :)

    YanıtlaSil
  2. Bugün evi temizlemeyeceğim dersem ters tepip işime yarar mı acaba :D

    YanıtlaSil
  3. Hepimizin başındaki bir durum bu. Benim de bilhassa sigara konusunda... Kaç kere niyetlendim, vazgeçemiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Bu durum bende de oluyor.Çok değişik bir durum aslında.Galiba üşengeç olduğumuzdan dolayı olabilir veya beynimiz o şeye bir anda adapte olamıyor da olabilir.

    YanıtlaSil
  5. şartlandırma o halde kendini limit koyma. on ikide yatacağım yerine, bugün belki dünden daha erken bi saatte uyurum, de. küçücük de olsa kafada onu söylediğin anda, kendine verdiğin vaadi yerine getirememe düşüncesiyle güdüleniyor olabilirsin. irade gerektirmeyen durumlar için böyle düşünüyorum. onun dışında sigara bırakma, kahve azaltma, diyet gibi konularda biyolojik olarak savaşa girdiğimizden çoğu zaman başlamadan kaybediyor olabiliriz.

    YanıtlaSil
  6. Bazen hedefler tutmuyor...Ama yine de hedefsizlikten iyidir...Yaşamı akışına bırakmak lazım.. Şebnem ferah gibi bazen...Sil baştan başlamak lazım.. Hayatı sıfırlamak...

    YanıtlaSil
  7. Bence yapacağın şeyi söylemelisin. Saat 12 yi hedef koyduğundan beynin 12den sonraya kalmamalıyım şeklinde düşünüyor. Onun yerine makul yapacağın şeye odaklan. Tabi olmadığında da pes etmemek gerek, ısrar iyidir.

    YanıtlaSil
  8. Ben de planladım mı tam tersi yapıyorum planladığım şeyi 😊

    YanıtlaSil