yatay banner

"Öldür beni sevgilim" diye film ismi mi olur?


     Murat Boz ve Seda Bakan’ın başrollerini oynadığı filmin adı bu. Film, hem de romantik komedi. Böyle tatlı bir filme niye ağızları ekşitecek bir isim koyuyorsunuz ki? Bugünlerde en çok duyduğumuz şey ölüm. Ruhlarımız daraldı artık. Böyle bir ortamda, tam da insanın kafa dağıtacağı bir filme niye böyle soğuk bir isim koyar ki insan? 

     Belki filmi izleyince isim cuk diye oturacak olabilir. Böyle olsa bile yine de bu isim koyulmaz bence. Romantik komedi dediğin cıvıl cıvıl olur. İnsan daha en baştan, fragmanını bile görmeden pozitif bakar romantik komediye. Hal böyleyken böyle bir isim konulmasını anlamış değilim ben.

Öldür beni sevgilim

YENİ ZELANDA BAŞBAKANI
     Saldırıdan sonra ekranlarda bir kadın. Ezilmiş büzülmüş bir halde açıklama yapıyor. “Herhalde hükümet sözcüsü ya da bakan falan” dedim. Üzgün olduğu her halinden belliydi. Sonradan öğrenecektim ki o kadın Yeni Zelanda’nın Başbakanıymış. Cenazelerde başörtüsü takıp baş sağlığı dilemesi ayrı bir güzel tutumdu. Attığı her adım, söylediği her sözle yara sarıcı bir tavır sergiledi. 

     Hele ki Avrupa’da İslam karşıtı söylemler zirve yapmışken onun tutumu çok iyi geldi dünyaya. Bu yaptıklarını görünce, “Hala böyle insanlar varmış mı dünyada?” dedim. Ama varmış. İyi ki de var. Keşke onu güzel bir olay ile tanımış olsaydık. O kadar cana bir şey olmadan.

SERVİSTEN DIŞARIYI İZLERKEN
     Akşam servisle eve giderken yolu izledim. Normalde çıktığımız saatte hava çoktan kararmış olurdu. Ama bugün biraz aydınlıktı. Ne de olsa yavaş yavaş günler uzamaya başladı. Yolu aydınlatan direklerdeki ışıklar sarı sarı yanmaya başlamışlardı. Benim her zaman hayran olduğum gece ambiyansıdır bu. Cam kenarındaki her zamanki yerimden yolu izledim. 

     Bu güzel ortama birde Barış Manço’nun Gül Pembe’si eşlik etti desem. Arkadaşlar internetten bir filmin sahnesine bakıyorlardı herhalde. Orada çalıyordu şarkı. Kulaklıktan değil de sesi dışarıya vererek izlemeleri ne de işime yaradı. Geçmişimi, şimdiyi ve geleceğimi düşündüm. “Ne yapıyorum, neler yapacağım” sorusunun cevabını aradım. Huzurla izledim dışarıyı. Seviyorum böyle anları. Seviyorum böyle anlarda iç muhasebemi yapmayı.

Foto kaynak: https://unsplash.com/photos/2k58cwVzMQI

10 yorum:

  1. Bence de saçma bir isim olmuş. Bu kadar şiddet ve kadın cinayetinin olduğu yerde gereksiz bir hareket.

    YanıtlaSil
  2. filmin ismi bence eski arabesk şarkılara gönderme yapmış gibi ...Yeni Zelanda başkanı hepimizi mest etti duruşuyla tavrıyla yaklaşımlarıyla...sertlik ortamının sürekli hakim olduğu ülkemizde ne çok hasretiz böyle naifliklere..bazen iç muhasebe iyidir hepimize gerekiyor zaman zaman....Gülpembe ise zaten hep dokunur sözüyle müziğiyle kalplere...güzel bir haftasonu olsun inşallah hepimize....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gereksiz bir gönderme olmuş. Yeni Zelanda Başbakanı herkesin sempatisini kazandı resmen. İç muhasebe yapmak insanı bir anlamda deşarj ediyor. Gülpembe ise efsane. Enteresan bir şarkı. Her zaman gönlümüzden yakalıyor. Size de güzel bir hafta sonu dilerim :)

      Sil
  3. Gülpembe birbirinden farklı her duygusal durum için uygun geliyor bana.Bazen hüzün bazen umut...Yeni Zelanda halkı ve başbakanı tüm dünyaya insanlık nasıl oluru gösterdi.İnsanlık için umutlarımızı tazeledi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Cam Güzeli. Ne güzel anlatmışsın Gül Pembe'yi. İnsanlık için umutlarımızı tazelemeye o kadar ihtiyacımız var ki.

      Sil
  4. Gülmekten öldük der gibi bir şey buradaki ölüm kelimesi bence, o kadar sorun değil. Akşam saatlerindeki o ambiyansı ben de çok severim. Müzik de bonusu olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bileyim beni rahatsız etti Duo. Ambiyans sevilmeyecek gibi değil ki. Müzik hakikaten bonus oldu :)

      Sil
  5. Film gişede de iş yapmamış zaten isminden olmada da artık romantik komediler sıktı..
    Yeni zelenda başbakanı beni de çok etkiledi hoş davranışlar sergiledi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir blogda da okudum. Hiç beğenmemişler. Yeni Zelanda Başbakanı dünyayı kendisine hayran bıraktı.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.