Powered By Blogger

19 Ocak 2019 Cumartesi

Cep telefonlarını da israf ediyormuşuz...

     Türkiye’nin israf verileri açıklanmış. Ekmek israfımızda bir değişiklik yok. Hala ona bir çözüm bulamadık. Canım sıkılıyor bu duruma. Birde ekmek bizim için kutsaldır. Yerde görsek öpüp başımıza koyarız. Ama gelin görün ki iş israfa gelince bu kadar titiz davranmıyoruz. Birde telefonda israf ediyormuşuz. Bir telefonu ortalama 3 yıl kullanıyormuşuz. 

telefon israfı

     Tamam da bir telefonu ne kadar süre kullanırsak israf etmiş olmayacağız? Bu kadar araştırma yapıyorsunuz. Bari yanına ne kadar süre kullanırsak israf etmiş olmayacağız, onu da iliştirseydiniz ya.  Hem 3 yıl sanki kısa bir süre mi? Bence 3 yıl telefon değiştirmek için makul bir süre. Bu kadar modelin değiştiği bir ortamda 3 yıl kullanıyor oluşumuz bile çok iyi bence.

Foto kaynak: https://unsplash.com/photos/VUyb7WeQ0QA

30 yorum:

  1. Hahaha ben 3. Ayda değiştirdim 😜

    YanıtlaSil
  2. Ekmek israfı dediğin gibi çok can sıkıcı. 3 yıl da bence de bir telefon için makul bir süre ki 3 yıl sonra üreticiler bilinçli yavaşlatma yoluna gidiyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmek israfına bir çözüm bulmak lazım. Ama o çözüm nasıl bulunacak bilmiyorum. O yavaşlatma durumu da ortaya çıktı abi dediğin gibi. İster istemez değiştirmek durumunda kalıyorsun.

      Sil
  3. Telefon modellerinden ve özelliklerinden anladığımı söyleyemem ama ben de bu halin israf olduğunu düşünüyorum.Evet teknoloji çok hızlı değişiyor ama hali hazırda kullandığımız telefonlar birçok seyi gerçekleştiriyor ve ihtiyacı karşılıyor ise - ki öyle- ben üzülüyorum telefonlara verilen onca paraya. Etrafımda ki birçok kişide de var bu hal.Eskisinden farklı olanı ne diyiyorum mesela,kamerası daha iyi diyiyor.Kötü müydü önceki diyiyorum , hayır ama bu daha iyi diye cevap veriyor, ki gençlerde çok fazla bu hal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençler için telefon her şey demek artık. Hele son modeli olmazsa olmaz.

      Sil
  4. Telefonlar normalde dayanıklı tüketim ürünü olması gerekir..
    Bu araştırmayı yapanlar dayanıklı tüketim ürünlerinin neden makul sürede dayanmadan bozulduğunun peşine düşmüyorlar..Öyle ya hep tüketenden mi kaynaklanıyor?
    Mesela bugün mutfakta 2 tane su bardağı kırdım değil kırıldı..Normalde cam ham maddesi gereği zor kırılan olması gerekir..Oyle ya kursun bile geçirmeyen camlarımız var..
    camın kırılması için içine madde eklendiğini biliyor mu?Her suçu tüketiciye yükleyen araştırmacılarımız....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaya çok güzel bir açıdan bakmışsın Sibel. Artık firmalar bilerek dayanıksız mallar üretiyorlar. Düzen böyle oldu artık.

      Sil
  5. Biz severiz öyle şeyleri herşeyin ...... çıkarmasak olmaz

    YanıtlaSil
  6. Bir önceki telefonumu 7 yıl kullandım şuanki de 5 yıl oldu bence de 3 yıl az en az 5 yıl olmalı

    YanıtlaSil
  7. Zaten çoğu akıllı telefon 2 yıl kullanılacak şekilde ayarlanıyormuş, daha sonra yavaşlama ve bazı sıkıntılar oluyormuş... Bilgilendirici paylaşım için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonda dediğin gibi süreli kullanım için üretiyorlar. Yorum için ben teşekkür ederim. Selam ve dua ile.

      Sil
  8. Bir de şu soru var ki ; telefonlar 3 yıl dayanıyor mu? :) o kadar para verirsiniz ve yıl dolmadan arıza verebilir. Teknolojik cihazlarda şansta önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi az duyulmuş mallardan bazen çok iyi verim alabiliyorsun. Bizim teyzeoğlu bir vcd almıştı zamanında. 5 yıl gitti.

      Sil
  9. Benim mantığım telefon bozulana kadar devam :D nezaman bozulur ozaman değişir

    YanıtlaSil
  10. :)
    Aslına bakarsanız çok uzun yıllar aynı telefon kullanılabilir, fakat gelin görün ki her telefonun bir STT'si var. Bir üst model çıkana kadar.. 3 yıl teknolojik ömre ve günümüz şartlarına göre makul bir süre gibi geliyor bana:

    Her ne kadar 5 yılın üzerinde aynı telefonu kullanıyor/kullanabiliyor olsam da :)

    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. STT çıkardılar başımıza böyle oldu :) Selamlar

      Sil
  11. İsraf ile ilgili evet araştırmalarda bir rakam belirtilmeliydi. Onun dışında milyarlık telefonlar ile ülkemin sömürüldüğünü de düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonlar bakımından tüm dünya öyle diyebiliriz herhalde.

      Sil
  12. 3 yıl telefon için gayet makul bir süre bence de. Yine bile iyi dayanıyormuşuz çünkü teknoloji o kadar hızlı ilerliyor ki bir müddet sonra elindeki telefonun eskiymiş gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O eskiymiş psikoloji insanı yeni telefon almaya itiyor.

      Sil
  13. ben ortalama 3 yılda bir değiştiriyorum çünkü yeni teknolojileri desteklemiyor telefon. güncellemesi gelmiyor falan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Bu nedenlerle değiştirmeye mecbur kalıyoruz Kuzgun.

      Sil
  14. ^_^ bu bir otomatik yorum olduğu için üzgünüm zamanım çok azdı tüm blogger arkadaşlarıma destek olmak için geldim KONULOJİ sizi seviyor tüm blog sahibi arkadaşlara başarılar diliyorum <3

    YanıtlaSil