Powered By Blogger

24 Kasım 2018 Cumartesi

Firmalar Black Friday yerine hangi isimleri kullandılar?


     Black Friday’ın Türkçesi kara cuma. Bizim için mübarek bir gündür cuma. O yüzden onun önüne, “kara” kelimesini hiçbir firma getiremez. Firmalarda bu günü kendilerince isimlendirmişler. Trendyol, efsane günler demiş. Hepsi Burada ise, efsane cuma. Gitti Gidiyor, süper cuma. Amazon Türkiye ise, beklenen cuma diyerek sadece isim vermek için isim verdiği izlenimini uyandırmış. 

Black Friday

     Arçelik, cuma aşkına demiş. Media Markt, şahane cuma olarak isimlendirmiş. Teknosa ise teknolojiden yola çıkarak, tekno cuma demiş. Bu verilen isimlerden beklenen cuma ve tekno cuma, bana sıradan geldi. Şunu çok beğendim diyebileceğim bir isim yok. Ama en içime sineni ve sempatik geleni, cuma aşkına ismi oldu. Black Friday için verilen bu isimlerden sizin hoşunuza giden isim ne oldu peki?

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/background-bags-black-cardboard-346748/

18 yorum:

  1. Ne inddirim ama adı değişince içeriği değişmiyor. Fiyatlarda indirim falan da hikaye . Ben indirim göremedim. Millet de sanki bedava dağıtıyorlarmış gibi hücum etmişler

    YanıtlaSil
  2. Kara cuma denilince aklıma mağazada bizi bekleyen pelerinli vampirler falan geliyor :)
    Fırsat cuması gibi bir şey de olabilir mesela. Maksat millet tüketime doysun değil mi ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sinemasever de ancak vampirleri hayal ederdi zaten 😉 hayat sinema ile dolu olunca.

      Sil
  3. Bana gelen bildirimlerde hep Efsane Cumayı kaçırmayın falan diyordu.Ama ben hepsini kaçırdım 😊Sonuçta bedava vermiyorlar değil mi:)tüketim çılgınlığı hepsi..

    YanıtlaSil
  4. millet olarak çok basit şeylere takılıyoruz

    YanıtlaSil
  5. Geçen seneki tepkiler yüzünden isim değişikliği güzel düşünce fakat; normalde 30 lira olan bir ürünü 600 lira gösterip, 40 liraya %80-90 indirim yapmış gibi göstermek ve insanların bu ürünlere akın akın saldırması hangi kitapta yazıyor.

    YanıtlaSil