Powered By Blogger

14 Ekim 2018 Pazar

İbrahim Büyükak, daha çok filmler yazacak...


     İbrahim Büyükak, ilk Çok Güzel Hareketler’e dahil olduğunda “Nereden geldi bu çocuk?” demiştim. O zamanlar çok iyi bir Çok Güzel Hareketler izleyicisiydim çünkü.

     İlk başlarda nerden çıktı dediğim bu çocuğu bölümler geçtikçe sevmeye başlamıştım. Bu çocukta cevher vardı. Hem oyuncu olarak, hem de yazar olarak.

     Her skeçten sonra o skeci kimin yazdıkları söylenirdi. Bir bölümde 8 skeç varsa, en az dördünde onun da katkısı olurdu. Bu çocuğun bir şeyler olacağı o zamandan belliydi.

     Sonra hareketler bitti. 3 Adam programı başladı. Eser, Oğuzhan ve İbrahim. Bunlar normalde de çok iyi arkadaştılar ve aynı evde kalıyorlardı. Bu çok iyi anlaşmayı ekrana taşıdılar.

     Yine 3 Adam’da güzel esprileri olurdu. O programı izleyenler hatırlayacaklardır. Eser, hep İbrahim’e, “Sen olsan ne yapardın?” gibi sorular yöneltirdi.

     Çünkü biliyordu ki İbrahim’den esprili cevap alacaktı. Tabi her zaman kaliteli espriler yapamıyordu. Ama genele vurursak espri kalitesi yüksekti.

     Sonra gün geldi, 3 Adam’da bitti. Ama İbrahim’in durmaya niyeti yoktu. Senaryosunu yazdığı ve oynadığı ilk filmi, Küçük Esnaf’ı  çekti hemen.

     Bu ilk filminde kendisine BKM Mutfak’tan arkadaşı Zeynep Koçak eşlik etti. Artık sinema dünyasına da adım atmıştı. Daha durur muydu?

     Hemen arkasına yine senaryosunu yazdığı bir başka film çekildi. Yol Arkadaşım filmi. Bu sefer kendisine Oğuzhan Koç eşlik etti. Zaten çok yakın dost olan bu ikilinin enerjisi sinema perdesinden de izleyiciye ulaştı.

     Yol Arkadaşım çok sevildi. Böyle olunca da hemen ikincisi çekildi. İbrahim ile Oğuzhan’ın yol macerası bu filmde de devam edecekti. 2 gün önce Cuma günü vizyona girdi film.

     Pazartesi günü akşam saatlerinde gişe rakamlarına bakacağım. Bakalım ikincisi ne kadar ilgi gördü. Bu arada gişe rakamlarına hep Box Office Türkiye’den bakarım ben. Size de tavsiye ederim.
İbrahim Büyükak durmayacaktır. Ben her sene kendisinden bir sinema filmi bekliyorum. Bence dizi falanla da zaman kaybetmesin. Dizi köreltir onu.

     Senaryo yazmanın tadını aldıktan sonra bırakacağını zannetmiyorum. Birde filmleri beğenilince keyfine değecek yoktur herhalde.

     Dizi olabilir aslında, düşündüm de. Oda nasıl olur? Eğer kış sezonunu boş geçirmek istemezse yine senaryosunu kendisinin yazacağı bir dizi neden olmasın.

     Ama yine de şimdilik bulaşmasın dizi işlerine. Doya doya film senaryoları yazsın önce. Daha Türk sinemasına çok filmler hediye edecek.

     Yeni filmler yazdıkça kendisini daha da çok geliştirecek. Daha da iyi senaryolar yazmaya başlayacak. Türk sineması umut vaat eden bir senarist kazanmıştır. Hem yazan, hem de oynayan.

YOL ARKADAŞIM 2 FİLMİ İLE İLGİLİ İLK İZLENİMLER
     İşyerindeki kızlar filme gitmişler. Berna’ya sordum, “5 üzerinden kaç verirsin?” diye. Gülen bir emoji ile 5 cevabını vermiş.

     Bugün internette gezerken de İbrahim Ve Oğuzhan’ın katıldığı bir gösterimde izdiham olmuş. Tabi bu iki kafadarın Çok Güzel Hareketler döneminden de kendilerini takip eden kemik bir izleyici kitleleri var.

YOL ARKADAŞIM FİLMİYLE İLGİLİ YORUMUM
     İzlemeye sinemaya gitmedim. Kız kardeşimin bir arkadaşı gitmiş. “Keşke ilk yarının sonunda çıksaydım” demiş. Bunu duyunca gitmek hiç içimden gelmedi. Geçen günlerde Show tv’de yayınlandı. Tv8’de olabilir. Tam hatırlamıyorum.

     Ben filmi beğendim. Şimdikiler Recepİvedik gibi kendilerini her an, her dakika güldürecek bir film beklentisi içindeler. Yol Arkadaşım’da bu yok.

     Ama filmde bir hikaye var. Hikayesi olan filmleri her zaman sevmişimdir. Bu tip filmleri yabancı filmlerde görürdük hep. Artık bu tür bir hikaye anlatan filmler bizde de var.
Yol Arkadaşım 2’nin gişesi ne kadar olacak? İlk film 2.060.866  kişi tarafından izlenmiş. Bu sayıyı geçmesini bekliyorum ben. Ya siz?


6 yorum:

  1. Genelde serinin ilk filmine 2. 3. Filmler ayak uyduramaz. Çok nadirdir. Kuvvetli bir senaryo olması gerekiyor akıcı ve tabi esprili. Bence her türlü ilerlettiğini düşünüyorum. Bu 2. Film ayak uydurmuş veya uydurmamış olsa bile ilerde gelecek senaryoların kuvvetlenmesi için çok değerli bir yol.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel anlatmışsın. Evet, değerli bir yol :)

      Sil
  2. Biz gitme planı yapıyoruz bu hafta sonu fırsat olmadı önümüzdeki hafta sonu inşallah. Filmin yarısında çıkanları dikkate almıyorum😊 bir gün grup olarak bir filme gittik iki kişi bu nedir diye yarısında çıktı biz çok eğlendik😂❤ Belli olmuyor kimin neyi ne zaman beğeneceği...genel olarak bende başarılı bir gişesi olacağını düşünüyorum Yol Arkadaşım 2 nin

    YanıtlaSil
  3. Aşağı yukarı aynı seviyelerde kalır ama geçemez. İnsanlar sinemaya para ayıramaz hâle geldi çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen abi. Her şeyi etkilediği gibi sinema sektörünü de etkileyecek.

      Sil