Powered By Blogger

16 Ağustos 2018 Perşembe

Samsung hangi ülkenin markasıdır?


     Samsung hangi ülkenin markasıdır? Son birkaç gündür en çok arananlar kısmında bu soru soruluyormuş. Ben bu sorunun cevabını daha önce duydum. Cevabı duyduğumda da şaşırmıştım. Çünkü hep böyle telefonları falan Amerika yapar. Kafamda da, “Bunu kesin Amerika yapmıştır” düşüncesi hakimdi. Ya bir teknoloji programını izlerken ya bir arkadaş ortamında ya da internetten haber okurken öğrendim. Samsung, Güney Kore’li bir şirketmiş. 

     “Bunlar bu kadar teknolojide ileri miydiler ya?” diye sormuştum kendime. Daha önce bilmeyenlerde de bir şaşırma olmuştur. Bize nasıl anlayış pompaladılarsa. Her şeyi Amerika yapmıştır düşüncesi var çoğunluğumuzda. Şirketin kuruluş tarihi de baya eskiymiş. Ben İphone gibi fazla mazisi olmayan bir şirket zannediyordum. 1938 yılında kurulmuş. Bu arada ek bir bilgi vereyim. İphone ne zaman çıktı diyenler için. İphone’un ilk tanıtım tarihi 29 Haziran 2007. Topu topu 11 yıllık bir geçmişi var. Ama şu anda Samsung ile dünyayı sallıyorlar. 

     Samsung deyince sizin aklınıza ne geliyor? Benim aklıma sadece telefon geliyor. J7’ler, bilmem Note kaçlar. Ama sadece telefon sektöründe değiller. Peki Samsung’un ürettiği markalar nelerdir derseniz. Televizyonu var, akıllı ev aletleri var, buzdolabı var. Şu zamana kadar ne televizyonunu ne de buzdolabını kullanmışlığımız vardır. Telefonunu kullandık sadece. Samsung Grand Neo ve Samsung Galaxy S3 mini. 

Samsung hangi ülkenin markasıdır?


     Bir zamanlar en çok satan ve bilinen telefonlar arasında Samsung falan yoktu. Bir zamanlar Nokia vardı Nokia. Hani Nokia’nın kendine has sesi vardı ya. Onu bilmeyen yoktu. Şimdiki gençler bilirler mi bilmem. Android çıktı, Nokia’da battı gitti. İşte Samsung o zamanki Nokia’nın yerini aldı. Nokia dönemini yaşayanlar da yorum yapsınlar. Bakalım bana katılıyorlar mı?

      Nokia’dan bahsettik madem. Onun da ülkesini söyleyelim. Nokia hangi ülkenin malı derseniz. Finlandiya. Bunu duyduğumda da şaşırmıştım. “Finlandiya ne alaka?” demiştim. Güney Kore ve Finlandiya. Telefon dünyasına şirketleriyle damga vurmuş iki ülke. Gün gelip bizim telefon markamızda dünya çapında bir yer edinir umarım. Hemen aşağıdaki yorum bölümünden yorumlarınızı yapabilirsiniz. Biraz daha aşağı daha inerseniz de İzleyiciler bölümü var. Oradan da beni takibe alabilirsiniz.

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/pink-candies-and-white-smartphone-6153/

14 yorum:

  1. Samsung Telefonla birlikte beyaz eşyada üretiyor ama, 30 sene kadar önce cep telefonunun hayali bile yokken ortada, iş makineleri, dozerler, greyder falan üretiyordu..

    bir ilginç bilgi de benden gelsin, finlandiyalı nokia, telefon üretmeden önce aynı marka ismiyle ne yapıyordu dersiniz_???

    Rus ordusunun postal, çizme, bot-ayakkabı ihtiyacını üretiyordu..
    postal nereeeee, telefon neree?

    YanıtlaSil
  2. Biraz hafızanı kurcala kardeşim Samsung marka tüplü televizyonlar vardı biz çocukken. Muhakkak o zamanlardan bir şeyler hatırlıyorsundur diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüplü televizyonlar tamam. Ama Samsung televizyon hatırlamıyorum. Telefunken'ler çok vardı abi.

      Sil
    2. Bizde de Shov vardı. Zenginlik gösterge sıralaması şöyleydi: Shov < Telefunken < Samsung. :) Siz bizden zenginmişsiniz! :)

      Sil
    3. Yok be abi. Telefunken bizde değil amcamlardaydı :)

      Sil
  3. Nokia ya şaşırdıysan Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabını o da şu an zır gelirse yazımı oku bak neler çıkmış oradan göreceksin. Bir örnek vereyim hadi Angry Bird oyunu da Fin lerin
    Nokia nın batma sebebi ilk onlara gelen akıllı telefon fikrine inanmamaları insanların bunu kabullenmeyeceğini düşünmeleriymiş. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde akıllı olmayan telefon yok. Öngörüsüzlük işte.

      Sil
  4. okudum. yazın için sağ ol.

    YanıtlaSil
  5. Umarım yer kendi yaptığımızı dünyaya satarız. Ama önce üretmek gerekiyor. Maalesef sadece montaj işini yeni yeni yapıyoruz. Montaj bile olsa onu alıp kullanmak İPhone ve Samsung alıp kullanmaktan daha milli olur diye düşünüyorum. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha emekleme aşamasındayız bu işlerde. Zamana ihtiyacımız var. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  6. Siyasetle birlikte günümüze taşınan yeni konu diye bunu editlemek lazım :) Hangi ülke hangi telefonu üretti pek bir önemi yok, benim ülkem üretmedikçe... Dışa değil kendimize bağımlı, kendi markalarımızın sahip olduğu bir ülke ola-bilmek- umuduyla...

    YanıtlaSil