Powered By Blogger

16 Temmuz 2018 Pazartesi

İsme göre kitap seçme...


     İsme göre kitap seçmeye karşıyım. İsme göre kitap seçmek, sizi yanıltır. Bu aralar çok meşhur olan birini anlatan bir kitap gördünüz. Mesela Elon Musk. Bir biyografi kitabı olsun mesela. Önce bir yazara bakın. Kim yazmış? Sonra o kitabı, o zamana kadar hiç duydunuz mu? Eğer bu iki soruya da verdiğiniz cevap, “Hayır” ise o kitabı asla almayın. 

İsme göre kitap seçmek

     Kuvvetle muhtemel o kitapta aradığınız şeyi bulamayacaksınız. Hem paranıza yazık olacak, hem de o kitabı okumak için harcadığınız zamana. Bir kitap çok okunuyorsa iyi kitaptır. Bilmem kaç bin ya da kaç milyonun okuduğu kitap kötü olamaz. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi.  Evet beyler bayanlar! Bu konuda sizler ne söylemek istersiniz?

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/business-coffee-cup-data-324129/

12 yorum:

  1. Size hak vermekle birlikte, yıllar önce, zor bir günümde, bir kitabı sırf ismi için almış ve o yazarın daha sonra bir çok kitabını daha okumuştum. "Gün olur Asra bedel". Cengiz Aytmatov'un ilk okuduğum kitabıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir ismin kitabını seçmişsiniz ki. Kendisi klasik olmuş kitapların yazarıdır.

      Sil
  2. Kitap daha o gün raflara gelmişse daha önce adını nasıl duymuş olabilir ki kişiler😄 Ben klasik okuruyum ama dediğine de pek katılmıyorum kişi kendi okuma tercihine göre seçmeli bence önemli olan konusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgisi olan konuda kitap alırken dikkat etsin. Sevdiği konu diye hemen kitabı almaya kalkmasın demek istediğim.

      Sil
  3. Güzel bir konuya değinmişsiniz emeğinize sağlık. Bende şöyle bir durum var. Ben her yerde gördüğüm herkes tarafından okunan kitaplara karşı içimde hep negatif duygular hissediyorum. Yani bir kitap populer ise ben genelde okumuyorum. Tabi bazı istisnalarda var (: Bende bunları söylemek istedim sadece. Sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin zevki farklı tabi kardeşim. Yorum için eyvallah.

      Sil
  4. Popüler kitaplara genelde kuşkuyla yaklaşırım.Herkes okuyor diye moda takip eder gibi, yada sosyal medyada paylaşmak için kitap alan çok.Çok satmak kalite garantisi değil bence.Yeni yazarlar keşfetmeyi ve eskimeyen klasikleri tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasikler tamam. Bende sizin gibi düşünüyordum. Ama o popüler olan kitapları okudukça fikrim değişti. Bence siz de deneyin.

      Sil
  5. Ben bazen sırf kapağı için ya da konusu ilgimi çektiği için alabiliyorum.
    Aslında dediğin gibi kimin yazdığı da çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı seven insanlar olarak kitabın kapağı bile bizim için alma nedeni. Ama kapağa kanıp boşuna kitap almayalım bence.

      Sil
  6. Bazen adı duyulmamış kitaplar da güzel olabiliyor. Kişi ne aradığını, ne okumak istediğini bilerek kitap seçmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne istediğini bilmek. Bütün mesele orada hocam dediğiniz gibi.

      Sil