Ads Top

Okuldan kaçan öğrenciler ve geleceğimiz...

     Okuldan kaçan öğrenciler ile ilgili yeni bir uygulama başlatılmış. Okul çevrelerindeki internet kafeler ve öğrencilerin gidebilecekleri yerler okul saatleri boyunca kapalı olacakmış. Ayrıca okul saatlerinde bilmem kaç tane öğrenciyi buralarda bulup tekrar okula getirmişler. Okullaşma oranımız artıyormuş. Ama buna bağlı olarak da okuldan kaçmalarda da artış varmış. En çok da liseliler kaçıyormuş. Benim zamanımda da öyleydi. Bilardo salonlarına falan giderlerdi bizim sınıfın haylazları. Demek ki olay okul yapmakta, okullaşmada değil. O öğrenciyi okula çekmekte. Ona bir hedef koymakta. Biyoloji dersi görüyor. Ama ne için? Tarih dersi görüyor. Ama ne için? Türkçe dersi görüyor. Ama ne için? İşte bunları neden, hangi amaçla gördüğünü anlatmak lazım.

     Okuldan kaçan öğrenciler için değil sadece, her öğrenciye anlatılmalı. En tembelinden en çalışkanına kadar. Ama kimsede gelip bunların bize ne için gerektiğini bize anlatmadı. Bir birey nereden geldiğini ve bu devlete kadar hangi devletleri kurdukları bilmeli. Bu tarih bilincidir. Bir birey iyi Türkçe konuşmalı, yazmalı ve okumalı. Bu dil bilincidir. Bir birey vücudunun nasıl çalıştığını ve hangi organın nelere yaradığını bilmeli. Yani bunlar ne? Anlatıyorum böyle de. Bunlar gelecekte güzel günler görmemiz için, bir kişide olması gereken özellikler. Ne kadar kaliteli insan o kadar üretim. Ne kadar üretim o kadar büyüme. Bu sadece teknolojide değil. Kültür sanatta, bilimde, teknolojide kısacası her şeyde. 

6 yorum:

  1. Ben cok caliskandim ama annemlere diyerek kacmisligim vardir. Kacip da nere gitcez iste kültr parka filan 😂 Bence ailenin egitimiyle alakali dersi ve okulu benimsemek.Yeri geldiğinde zehir gibi olacaksin kapacaksin dersleri. Yeri geldignde de egleneceksin bence :) ( kötü örnek haha )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuldan kaçma nasıl bir duygu onu hiç yaşamadım :) Hem birkaç küçük kaçıştan bir şey olmaz :) Masum kaçışlar onlar. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Okuldan kaçmayı şu yaşıma geldim halen daha anlamadım. Hiç bir zaman okuldan kaçan bir öğrenci olmadım. Şayet ailede ilgisizlik varsa çocuk okuldan uzaklaşıyor ama maalesef okuldan kaçmak bir çözüm değil. Asıl aileden fayda yoksa derslere sarılmalı insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin başı iyi bir aile zaten. Huzurlu bir aile ortamı yoksa hayatta her şey kötü gidiyor. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Daha çok eksiğimiz var okullarımızla alakalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksiklerimiz saymakla bitmez hocam. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.