Powered By Blogger

24 Ekim 2017 Salı

Blog okumak artık popüler değil mi?

     Blog okumak, bloğun ilk çıktığı zamanlarda çok popülermiş. Ama artık öyle değil. Bir arkadaşıma söyledim, “Blog yazıyorum” diye. “Blog okuyan mı var artık ya” dedi. Sahiden yazdığımız yazıları kimler okuyor. Yine biz blogcular okuyoruz. Galiba blog eskisi kadar genele hitap etmiyor. Artık sosyal medya var. Paylaş ve çık. Sonra beğeniler gelsin. Bu kadar. Birkaç kelime ile paylaşım yapmak. Evren Günlüğü’nde Evren Soyuçok bu konu hakkında, blog sohbetlerinin birinde konuşmuştu. Blog okumayan kesime, blogları nasıl okutabiliriz diye. Galiba blogculardan başka kimseye, blogları okutmak çok zor. Bir kimsenin bir yazıyı okuması için, o yazının bir dakika ya da bir dakikadan az bir süre içermesi gerekiyor. Bu da blog okunmasını zorlaştırıyor. 

blog okumak

     Blog okumak ile ilgili merak ettiğim bir başka konu da. Acaba bloğu olmayıp da blog takip edenler var mı? Mesela ben. Daha önce blog dünyasından haberim yokken, sadece köşe yazarlarını takip ederdim. Gerçi hala takip ediyorum ya. Blog dünyasından haberim olduktan sonra, hemen bir blog açtım kendime. Hemen yazmaya başladım. Ve hemen diğer blog yazarlarının yazılarını takip etmeye başladım. Ama ben yazmayı sevmeseydim. Ya da köşe yazılarını okumaya alışmış biri olarak, sadece kendim, günlüğüme arada sırada yazı yazsaydım. “Blog gibi uğraş verici bir şeyle uğraşamam” diye düşünseydim. Yine de blog takip eder miydim? Etmezdim gibime geliyor. Sanırım blog yazılarını okumak için, bir blog yazarı olmak gerekiyor.  

Foto kaynak: https://unsplash.com/photos/NsWcRlBT_74

32 yorum:

  1. Tek yapilması gereken interneti aktif kullanan kişileri blog acmaya yönlendirmek. Bunuda cogunlukla blog yazmak para kazandiriyor şeklinde bir baslik atarak becerebiliriz. Ve yazmayi cok iyi bilen biri bir yazı yazmalı tüm bloglarda aynı anda bu yaziyi bloglarinda paylasmalı. Ayni anda aynı yaziyi paylasmak daha cok kitleye hitap eder ve blog acmak isteyenlere ön ayak olur diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir fikir :) Güzel bir düşünce. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Maalesef genel olarak ''okumak'' popüler bir şey değil =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaya daha genel bir açıdan bakmışsın kardeşim :) Aslında en büyük sorunumuz o değil mi? Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Malesef Blogcularda yazıları OKUMUYOR. Sadece YORUM yapıyor.

    Nedeni

    Benim bloga da gelsin yorum yapsın. Ben sana yaptım sende gel yap yoksa yapmam.

    Bu zihniyette devam ettiği sürece cooook bekleriz..

    Bence yazıları seo uyumlu yazıp okuyucu kitlesini organik search ile gelmesini sağlamak. Inanin organik gelen okuyucu blogger üzerinden okuyan kişiden daha iyi. Zira bu dediğim sürekli ziyaretçi çeker..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organik ziyaretçi en güzeli. Bir de blogcular arası okunma ve yorum meselesi var tabi. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Blogların popüler olduğu zamanları düşününce şu anki rakamlar çok geride kalıyor. Çalıştaydaki konularımızdan biri de bu. Genel olarak şimdiki gençlerin sorunu aslında bu. Hep bir kolaycılık, hemen olsun ve bitsin isteği. Çalışırken de böyle, okurken de böyle.
    Blog yazarı olmasan da okursun, önemli olan ne yazıldığı, o bilginin işime yarayıp yaramadığı. Gezilecek yerler konusunda turizm şirketlerinden çok blog yazılarına önem veriyorum. Duruma göre yerli-yabancı birkaç blog yazısından sonra kafamda orayla ilgili birçok şey oluşuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloglarda birde içerik konusu var tabi. Orada şöyle bir nokta var. Ben insanların işine yarayacak şeyler mi yazacağım yoksa içimden gelenleri mi? Gezi bloğu benden daha çok okunabilir tabi. Bilgi alıyorsun. Ama ben sadece kişisel yazıyorum. İnsanlar bununla ne kadar ilgilenir? Böyle bir durum da var. Çalıştayda bunu da konuşacaksınız muhtemelen. Bende ilgiyle takip edeceğim. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Bence içinden geldiği gibi özgün yazmalısın.
      Sırf başkaları okusun diye yazarsan sen sen olmaktan çıkarsın.
      Nacizane fikrim..

      Sil
    3. Ben de senin gibi düşünüyorum. Bir alanda yazanların okunma şansı daha yüksek tabi. O ayrı. Ama benim öyle belli bir alana ilgim yok maalesef. Kişisel yazıyorum o yüzden. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
    4. Kişisel blogların elbette arama motorlarında bulunup okunma oranı düşük. Kimse bir başkasının (tanımadığı sürece) kişisel bunalımlarını, sorunlarını veya mutluluklarını okumak istemez. Bu anlamda seyahat blogları, kitap tavsiyeleri, blog yazmayla ilgili teknik bilgi aktaranlar, güncel haberler üzerinden yazanlar vs. kişisel bloglara göre şanslı. Tabii burda tatmin edici başka unusurlar devreye girebilir. Yazmaktan zevk almak, belli bir çevre oluşturmak, arşiv olsun diye yazmak gibi. Evet, bunları konuşacağız çalıştayda.

      Sil
    5. Benimde öyle belirli bir alana ilgim olsun isterdim. Olmadığı için aklıma geleni yazıp, yazma ihtiyacımı gideriyorum. Dediklerinde çok haklısın. Üstüne diyecek sözüm yok. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Malesef okumayanlar çok var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ülkemizin genel bir sorunu zaten. Gelecekte belki okuma oranlarımız artar. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  6. Kendim için, kendimi mutlu etmek için ve ileride kendime bir arşiv olsun diye yazıyorum. He bu arada birilerine faydalı olabilirsem ne mutlu bana. İnci'ye katılıyorum. Birileri için yazarsak kasmaya başlar ve özgünlükten çıkar. Zevkte vermez.Okunursa ne ala, okunmazsa mualla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunmazsa mualla da güzelmiş :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  7. takipçi sayısının artmaması okuyucu kitlesinin çok olmadığını gösteriyor tabi maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli bir azınlık var okuyan maalesef. Bu artmıyor. Bunu nasıl arttıracağız? Bunun cevabı yok. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Maalesef sadece bloggerler takip ediyor. Blogu olmayanların okuduğunu çok zannetmiyorum. Nadir olarak okuyan vardır belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende zannetmiyorum. Olsa bloglar daha çok okunurdu. Yorumun için teşekkürler hocam.

      Sil
  9. Gerçekten ya, ben de bir blogçu olarak blog istatistiklerimde çok ziyaretçi göremiyorum, hep güncelleme yapmama rağmen. Benim 2 abonem var ve bunlar yine blog yazar arkadaşlar. Ne yaptığımıza şaşırıyoruz an be an, ama yazmak yine önem taşıdığı için blog yazmada sıkıntı bulmuyorum. Düşünceleriniz elbet doğru, tartışmıyorum ancak işte durum böyle yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogları yine biz blogcular okuyoruz. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Genel olarak bakarsak aslında sadece blog için değil insanlar okunuyor..Kolaya alıştı millet..Bunu nasıl düzeltiriz orasını da bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orasını kimse bilmiyor zaten Karasal Anten. Hayırlısı. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  11. Bu üçüncü denemem. Bloggerda neler oluyor acaba? Kaçıyor resmen yorum.
    Ben epeyce sene evvel internette bir bloğa rastlamış ve çok özenmiştim. Ama yapılandırılması hakkında zerre bilgim yoktu. Bir akrabam birkaç yazımı okudu ve sana blog açalım dedi. Neden olmasın dedim ve şimdi vazgeçilmezim oldu.
    Elbet bir gün değerinin verileceğini umuyorum ama en büyük desteği biz vermeliyiz birbirimize. Böyle düşünüyorum Cem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz blogcuların birbirini desteklemesiyle büyüyecek bu alem yani, haklısın :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Gördüğüm kadarıyla blogları çoğunlukla blog yazanlar okuyor.Sosyal medya okuma konusunda hızlı tüketime alıştırdı bizi.280 karakter olan twitlerin bile okunma oranları daha düşükmüş duyduğuma göre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar yani. Bunu ilk defa duydum. O zaman blogların hiç şansı yok. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  13. Sosyal medya herşeyimizden ufak da olsa aldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl aldı. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  14. Blog yazarlarının birbirinden başka kimsesi yok sanırım. Yazı linkimi Facebook'ta paylaşsam, kapak görselinin yüzü suyu hürmetine beğeni geliyor ama merak edip de tıklayan yok denecek kadar az. Twitter gündem etiketleri sayesinde biraz trafik akar gibi oluyor. Okumama alışkanlığı yüzünden gazeteler kapanıyor gerçi. Geçenlerde haber sitelerinin yetkilileri de bundan yana dertliydi. Sadece özet okuyup geçiyormuş insanlar. Detaylara inmiyormuş.

    YanıtlaSil