Powered By Blogger

20 Temmuz 2017 Perşembe

Yaş otuz beş şiiri

yaz otuz beş şiiri
     Yaş otuz beş şiiri, nerden geldiyse geldi aklıma. “Ya şu şiir nasıldı? Yeniden bir okuyayım” dedim. Ben de genelde herkeste olduğu gibi, şiirin ilk iki dizesini bilirim. Hani o meşhur iki dize. “Yaş otuz beş yolun yarısı eder/ Dante gibi ortasındayız ömrün”. Ama bundan sonrası yoktur bende. Cahit Sıtkı Tarancı ne de güzel yazmış. Bu arada kendisi, en sevdiğim birkaç şairden biridir. Şiiri bir okudum. Her okuyuşta olduğu gibi, yine sarstı beni. Bu nasıl bir anlatımdır böyle. Ölümü bu kadar iliklerinde hissetmek. Ve hissettiklerini bu kadar vurucu bir şekilde şiirleştirmek. Ey gidi Cahit Sıtkı. Kim bilir gözlerini son kez bu dünyaya kapatırken neler yaşadın? Bu arada şiiri okumak isteyenler, buradan okuyabilirler.  

14 yorum:

  1. 46 yaşında vefat etmesi de trajiktir. Hep üzülmüşümdür böyle yeteneklerin erken hayata veda etmesine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep öyle olur değil mi? Büyük yetenekler erken yaşta ayrılır aramızdan. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Bu şiiri yazdıktan bir kaç yıl sonra vefat etmiş diye biliyorum.Demek ki yolunun yarısı kişiye göre değişiyor.Ben de çok severim bu şiiri :)Doksan yaşına kadar yaşamayı hedefleyen biri için umarım benim için yolun yarısı değildir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım istediğin yaşa kadar mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşarsın :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Ben de çok severim bu şiiri. İlk defa lisede, edebiyat dersinde görmüştüm. Edebiyat derslerini sevmiyordum, çünkü eser okutacakları yerde, şair adı ezberletiyorlardı. Ama o günlerden bana kalan bir isim oldu Cahit Sıtkı Tarancı. İsmi de tekerleme gibi değil mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğutuyorlar edebiyat dersinden ya. İlk duyduğumda benim de dikkatimi çekmişti ismi :)

      Sil
  4. Cahit Sıtkı Tarancı'yı çok severim ve yaş otuz beş şiiri harikadır gerçekten de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim favori şairlerimdendir. Otuz beş yaş şiiri tam bir klasik :)

      Sil
  5. Şiiri bende çok severim. Cahit Sıtkı hayatı hayatı hep melankolik yaşamış ve erken yaşta vefat etmiş diye duymuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, galiba ben o yapısını seviyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Her şiirinde ayrı bir hayat felsefesi buluyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hayat felsefesine hayranım bende. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  7. Şiiri bu yuzden seviyorum ne kadar herkesçe bilinen bir eser olsada hep diri duruyor.Her okuyusta bize selam vermesini biliyor :)

    YanıtlaSil