Powered By Blogger

18 Temmuz 2017 Salı

Animasyon filmleri

     Animasyon filmleri furyası bitti gibi, ne dersiniz? Bu furyanın en bilinenleri Shrek, Buz Devri ve Oyuncak Hikayesi oldu galiba. Bunlar kadar iz bırakan olmadı herhalde. Belki benim unutmuş olduklarım vardır. Onları da yorum bölümüne yazın lütfen. Şimdi bu yazıyı yazmak nerden aklıma geldi? Bu akşam kanal D’de bir animasyon filmi vardı. Sözde tvde ilk kezmiş. Ben daha ismini ilk defa duyuyorum. Zaten bir film gişe yapmıyorsa, ondan pek iş çıkmıyor. O yüzden daha önce ismini hiç duymadığım bir film olursa, itibar etmiyorum. Geçen günlerde yine kanal D’de lego filmi vardı. Benim daha fragmanı görünce haberim oldu. “Yine de bakayım” dedim. Hiçbir işe yaramaz. “Neden duymadığım belli oldu?” dedim. Çünkü gişe yapmamış ve doğal olarak medyada haber olmamış. 
Animasyon filmleri
YENİ EFSANELER GELİR Mİ?
     Efsane olacak yeni animasyon filmleri bekliyorum. Yukarıdaki paragrafta yazdığım filmler gibisi gelir mi dersiniz? Bu filmler tuttu ya. Ota böceğe, aklınıza ne gelirse film yapmaya başladılar. Bu durum bizim Türk dizilerindeki duruma benzedi. Hani bir dizi tutar ya. Hemen peşi sıra onun gibi bilmem kaç tanesi daha ekranlara gelir. Gerçi bu adamlara helal olsun. Birbirlerinin kopyasını yapmadılar. Başka hayvan türlerine yöneldiler. Bazen hayvanlarla insanları aynı filmde buluşturdular. Ama çoğunluğu başarıya yakalayamadı. Hele bazıları vardı ki. Adamlar sadece film yapmak için film yapmışlar resmen. Birkaç dakikalık izleme yetiyordu o filmlere not vermek için.
ÜÇÜ GEÇMEYECEKSİN
     Birkaç dakika izledikten sonra daha fazla tahammül edemiyordum o filmlere. Afakanlar basıyordu resmen. Gerçi çok izlenenlerde seriyi devam ettirmek pek akıllıca bir iş olmuyor. Çünkü yeni senaryo bulmakta zorlanıyorlar. Zorlama senaryo da tat vermiyor. Mesela bu dediğime örnek olarak Buz Devri’nin 4’üncü filmini örnek verebilirim. Keşke o son bölümü yapmasalarmış. Böyle efsane olmuş bir filme, böyle bir final pek yakışmadı. Herhalde ben sonuna kadar izlememiştim. O kadar sıkmış beni. Bu üçlemelerde bir şey var. Bir sihir gibi. Üçü geçince, sanki o sihir bozuluyor. Ve ortaya kötü filmler çıkıyor. Animasyon filmleri hakkında siz ne düşünüyorsunuz?

6 yorum:

  1. Ben pek sevmem animasyon filmlerini ama en son izlediğim Şirinler filmi çok hoşuma gitti hatta daha sonra yok mu bu tarz animasyon filmi diye arama bile yaptım. Tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye dikkate alınacak :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Pxlr Şirketinin animasyon filmleri çok güzel oluyor. Örneğin ben en son TROLLER animasyonunu izledim ve çok keyif aldım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Troller'i ilk defa duydum. Bir göz atayım :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Bazı animasyonlar için görüşlerine katılacak olsam da animasyon furyasının bittiği görüşüne katılmıyorum.. Çok kaliteli, eğlenceli yapımlar oldu saydıklarının dışında ve yine olacaktır.. Madagaskar, Kungfu Panda, Japon animeleri, Tarzan, Nemo, Zootopia yazdıklarına ek olarak başarılı bulduğum animasyon serileri ve filmleri.. Sinemada yayınlanan filmlerin pek çoğu çöp filmler oluyor açıkçası, sadece reklam ve popülerlik üzerinden ilerlemeye çalışıyorlar. Bunu animasyonla kısıtlamamak gerekir bana göre, farklı kaynaklardan arayışa geçildiğinde çok başarılı yapımlara ulaşmak mümkün bana göre.. Biraz da kişinin türe olan ilgisiyle alakalı belki de.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen filmler konusuna daha hakimsin tabi. Ne Okudum Ne İzledim sonuçta :) Yorum için teşekkürler.

      Sil