Powered By Blogger

29 Haziran 2017 Perşembe

Blogda yorum yapma, art niyetlisin çünkü...

     Blogda yorum yapma konusunda söyleyeceklerim var. Daha bu akşama kadar, bu şekilde bir yazı yazacağımdan benim bile haberim yoktu. Bir blog arkadaşımın yazısını okumak için sitesine tıkladım. Baktım aşağıda bir tane yorum yapılmış. Ve yorumun kim tarafından yapıldığı bölümde adsız yazıyor. “Bakalım bu adsız kişi yine ne yumurtlamış?” dedim. Niye böyle dedim.
     Çünkü dikkat ettim. Benim herhangi bir yazıma da adsız olarak yorum yapanlar, genelde o yazıyı yazanı, yerin dibine batıracak yorumlar yapıyorlar. Bu yorumları yapanların amacı: Sadece ve sadece yazıyı yazana laf sokmak. Hiçbir şekilde amaç üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. Yorumu yapan birde sözde doktormuş. Doktora bak sen doktora.

blogda yorum yapma, güncel

     Blogda yorum yapma konusunda doktor olmak yetmiyor be kardeşim. Madem doktorum diye caka satıyorsun, kimliğini niye gizliyorsun? Niye adsız bir şekilde yorum yapıyorsun? Çünkü amacın hayırlı bir şey değil. Korkaksın. İsim ile yorum yaparsan başıma bela alırım diye mi korkuyorsun. Bu tür insanlara prim vermeyeceksin arkadaş. Egolarını tatmin etmelerine yardımcı olmayacaksın.
     Biliyorsun, yorum art niyetli bir yorum. Denetlenmeyi bekleyen kısmında gördün mü bu yorumu. Hemen sileceksin. Kendileri tarafından değil, egoları tarafından yazdırılan o yorumları, silinen yorumlar cehennemine göndereceksin. Tıpkı Amerikan filmlerindeki gibi, “Canın cehenneme” diyeceksin. Bu tip insanlar, insan gibi muamele edilmeyi hak etmiyor çünkü.

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/blog-icon-information-internet-262508/


45 yorum:

  1. Ya bana şimdiye kadar bir tepki gelmedi, gelmesini çok istiyorum tartışmak falan biraz aksiyon olsun. Bana hep efendi insanlar geliyor, şöyle, ''Merhabalar efendim, yazınızı çok yararlı buldum, sizinle aynı fikirdeyim lütfen böyle devam edin.'' falan biraz da şöyle olsa ''Ne bilmeden konuşuyorsun, sen yazma, acilen blogu bırak falan.'' herhalde ne zaman böyle yorumlar gelse popüler oldun ve bunu çekemeyenler oluyor demektir =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim sen aksiyon arıyorsun :) Ama senin bakış açın da doğru düşünülünce :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Hiç böyle bir şey karşılaşmadım abi. Bir bana mı denk gelmiyor bunlar. Ama bazı bloglarda görüyorum, dediğin gibi korkak olduğu için "Adsız" olarak yorum yapıyor bu kişiler. Genelde de hep aşağılayıcı şeyler, küfür vs. içeriyor. Çok takmamak lazım bunları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takılacak insanlar değiller zaten, haklısın. Ama birikmişim işte. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. O yorumu bende gördüm ve kesinlikle katılıyorum size. Hani neden diye sorası geliyor insanın. Katılmadığın, onay vermediğin bir konu olabilir, bunun için yazarı kötülemenin, moral bozmanın bir anlamı yok.

    Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben burada çekememezlik de görüyorum. Kıskanma var. O zaman en iyi yol onu aşağılayıcı yorum yapmak. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Bu tür adsız yorumları Google spam olarak görmemiş mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O görmüyor. Bizim görmemizi istiyor :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Bana çok oldu. Başlarda kibar kibar ve uzun uzun yanıtlar veriyordum. Eski yazılarıma bakınca bu yanıtlarımı görüyorum da ben bile sabrıma hayret ediyorum :)
    Sonradan kısa yanıtlar vermeye başladım, artık önemsemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan istiyor ki kendilerini eleştirenlerle bir güzel tartışsın. Ama bizde tartışma kültürü yok. Direk aşağılama ve bel altı yorumlar. O yüzden güzel canımızı yormamak en iyisi. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Bana adsız birkaç olumsuz yorum gelmişti. Ayarlarda adsız yorumları engelledim. Rahatsız edici tipler maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi çözüm bu galiba. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  7. Ben de hiç bu tarz insanlarla karşılaşmadım. Sebebi de küçük bir blog olmam sanırım. Bu tarz şeyler ürün tanıtımı yapan ve çok sayıda takipçisi olan bloglar arasında yaşanır. Pastadan pay alma meselesi işte...
    En güzeli yorum denetlemeyi aktif hale getirmek. Yoksa o kafalarla mümkünü yok mücadele edilmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim bundan sonra da karşılaşmazsınız. Yorum denetleme bunların kafalarına göre takılmasının önüne geçmek için iyi yöntemlerden biri. Bunlara sayfalarımızda yer vermemek en iyisi. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. Bana da adsiz yorum geldi. Tanitim yazima. Hic de sevmem. Kardesim cesaretin varsa adini yaz. Catir catir kavga edelim. Pısırık insanlarin isi bu. Görünmez insanlarin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de tam damarıma basılan nokta da burası. Adam gibi isminle cisminle gel. Perde arkasından kahramanlık yapma. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  9. Harika ! Tam yerine denk geldi yazınız ve yorum yapmadan geçemezdim. Sanırım bahsettiğiniz yazıyı ben de okudum ve yorumu gördüm. İnsanlar cidden yorum yaparken bazı şeylerin farkında değiller, ne mi onlar? Kendinden başka diğer insanların okuyup, izleyip, araştırıp bilgilenmeyeceklerini sanıyorlar (haksız da değiller, okuma oranı düştüğüne göre her konuda at koşturmak bu gibilere kalıyor), bazı kimliklerin (doktor, mühendis vs) ardına sığınarak böbürlenmeyi marifet zannedip kendilerine biat edileceği duygusuna kapılıyorlar.

    Doktor bile olsalar (ki haşimoto hastasıyım ve doktorlarla sürekli işim oluyor) insan olarak eksik ve hatalı tutumda bulunabileceklerini kabul etmeleri gerek.

    Etkin dinleme diye bir blog yazısında da bir blogger göyya fikrini beyan ediyor kendince, oysa "herif" li cümle kullanarak tv programında iki değerli şahsiyeti anlatmaya çalışırken, kendi çoktan dinlememe batağının çukuruna batmış oluyor farkında değil. Blogger da türkçeyi iyi kullanmalı, yorumcu blogger da, misafir yorumcu da. Anlatamıyorsan o zaman hiç yazma daha iyi.
    Sayfanızı kullandım kusura bakmayın :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorsan ne olmuş. Yine bizim gibi aciz bir insansın. Bir gün ölüp gidecen. Bu afra tafra niye? Ya bizim millette de yarım yamalak iş yapma hastalığı var. Blogculuk da yarım işte. Sayfamı her zaman kullanmaya beklerim :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
    2. Benim yazıma yapılan yorumdu momentosun yazdığı :) Ben,o kadar sinirlenmedim :) Beni koruman da çok hoşuma gitti :) İkinize de sevgilerimi gönderiyorum :)

      Sil
  10. Ben çok da umursamıyorum açıkçası:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli, kafa rahat :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  11. Çok haklısın Cem. Kimliğini gizleyen, niyetinin kötü olduğunu zaten bildiği için, korkaklığı tercih eden vur kaççılar onlar. Doktor ve kompleksli, yazık çok yazık. Ama insanı sinirlendiriyorlar. Asında defol git demek en güzeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yorumları direk silip morali hiç bozmayacaksın. Boş insanlar bunlar. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  12. Katılıyorum. Bana nadiren böyle yorumlar yapılır ama denetlemede siliyorum zaten. Hiç kimseyle tartışamam, özellikle adsız, kim olduğu belli olmayanlarla. Yoksa farklı düşünebiliriz elbette ama bunu ifade ediş şekli önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o farklı düşündüğümüzü bir de karşımızdakini karalamadan, aşağılamadan anlatabilsek. Ama nerde. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  13. Adsız ya da adlı, sanırım blog sahipleri içinde apaçık kendi olup kim olduğunu açıklayan çok nadir. Bu yüzden Adsız rumuzunu kullanmasını yadırgamadım. Doktorum demesini de yadırgamadım. Belki doktor -artık tıp mı, ekonomi mi, arkeoloji ya da iktisat doktoru mu bilmiyoruz- ya da değil bunun da önemi yok. Kaç kişi dediğin meslekten, şehirden, öğrenci ya da değil bilemiyoruz. Ne derlerse onu okuyoruz. İnanıp inanmamak uhdemizde.

    Blog sahibi olmak ya da yorum yazanlar da insan; ama her sabah asansör başında, apartman girişinde çıkışında, işte filan rastlanılan bildik, tanıdık kişiler olmadığından belki onları daha rafine diye algılıyoruz. Oysa onlar da insan. Belki diğer insanlardan daha kolay etkilenenler, gücenenler, alınganlık gösterip içerleyenler, diş bileyenler var.

    O zaman da bazen böyle değil adını yazabilmek açık ve seçik, rumuz dahi yazılamayacak yorumlar posta kutusuna düşüyor galiba.

    İyi akşamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı sanı olanların da dediğiniz gibi, ne derlerse onların hakkında bildiklerimiz o. Ama en azından adı sanı olanlar, böyle düzeysiz yorum yapmıyorlar. En azından yüzde olarak oran yüksek değil. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  14. çok haklısın
    bir kişi vardı beni takip eden ama amacı da belli sadece kötülemek. Ya isimsiz yorum bırakıyordu yada face ve instagramda fake hesaplarla laf sokuyordu. Böyle insanlara acıyorum. Bu tarz kötü şeyler yapacaklarına kendilerini geliştirmeye uğraşsalar çok daha iyi olur işe yararlar en azından

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim millete kaybettiren de bu. Yok o ne yapmış, ne demiş. Baktılar olmuyor, paçandan tutup aşağı çekmeye çalışıyorlar.

      Sil
  15. Merhaba Cem,

    Bana da çok sayıda anonim yapılıyor ve çoğu senin de dediğin gibi yermek, laf sokmak, çamur atmak amacıyla bir şeyler yazıyorlar. Çok da ciddiye almamak gerek. Zira muhtemelen seni kendilerine rakip olarak falan görmüşlerdir ya da senin yazdığını onlar yazmak istemiş, başaramamışlardır.

    Adsızlara karşı 3 maymunu oynamak en güzeli. Bu arada gerçekten bir profili olmayıp, fikrini yazan kişileri tenzih ediyorum elbette. Onlar hemen anlaşılıyor zaten.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abi hem laf sokuyorlar hem de kendi adlarıyla yazmıyorlar. Adını yazamıyorsan o yorumu da yapmayacaksın. Abi artık o tür yorumları direk siliyorum. Bu arada hadi beni anladım da sana da böyle saçma yorumlar yapmalarına pes doğrusu. Sen ki blog dünyasında rehber niteliğinde yazılar yazan ve marka bir isimsin. Aklı başında eleştiriler yapsalar eyvallah. Ama bu art niyetli yorumlar çekilmiyor. Başarılı insanları aşağı çekme çabalarını bir türlü anlayamıyorum. Senin gibi bir ismin yazıma yorum yapması da beni çok onore etti. Twitter paylaşımı ve bu yorum için teşekkürler.

      Sil
  16. Adını vereemeyecek kadar cesaretin yoksa yorum yapacak yüzün de olmamalı bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem yüzleri yok hem de cesaretleri var. Ama bundan sonra bir delete işi bitiriyor. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  17. Böyle insanlar maalesef hayatımızın her alanında var :( Onları umursamamak en iyisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, umursamadan yola devam etmek. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  18. Adsız olarak yorum yapanlar genelde blogu olmayan kişiler Googledan bulup gelenler ama kimse kötü niyetli yorum yapmamalı çocukmuyuz sonuçta blogunu takibe aldım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık adsızları yayınlamıyorum. Yorumun ve takibin için teşekkürler. Hemen takibe alıyorum ben de.

      Sil
  19. Fikirlerini ifade edemeyen, özgüveni eksik insanların ürünü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgüveni hiç yok da diyebiliriz. O yüzden onlara hiç prim vermemek lazım diye düşünüyorum ben.

      Sil
  20. Blogların amacı herkesin aynı fikirde olması değil ki. Elbette değişik bakış açıları olacaktır; insan gibi konuya farklı açılardan bakmak zaten bizi geliştirecek olan şey. Ama ülkemizde aynı fikirde olmamak büyük bir sorundur. Düzgün bir dille neye itiraz ettiğini, kendi bakış açısının ne olduğunu adıyla sanıyla yazamayan bir insan doktor olsa ne olur olmasa ne olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmamak büyük sorun. Bugünkü ortamdan çok iyi biliyoruz bunu. Belki de yorumun daha fazla etki göstermesi için doktorum falan dedi. Koskoca doktorun böyle boş işlerle zaman kaybedeceğini düşünmüyorum. Umarım doğru düşünüyorumdur.

      Sil
  21. Şahsen facebook şahsi hesabımda bir sayfada küfür ve hakaret edildi. Yaptığım yorumda '' şu oyuncuyu beğenmiyorum, takımın ahengini bozuyor '' şeklindeydi. Adam sen nasıl beğenmessinden girdi, küfür ederek çıktı. Ben ne yaptım direk avukatımı aradım. Dava açıldı ve küfür eden kişi 16 yaşında bir çocuk çıktı. Ailesi yalvar yakar avukatımın ücretini ödedikten sonra davadan vazgeçtim. Bunun gibi 2 kişiyi özür dilettim. Bu durumlarda tanıdık avukat varsa direk vekalet verin. %100 kazanırsınız. Şu yorumu silmediyseniz merak ettim açıkçası hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşin helal olsun işin peşini bırakmamışsın :) Küfür değil ama çok ukalaca bir yorumdu diye hatırlıyorum.

      Sil
  22. Yazılarınızı fırsat buldukça takip etmeye çalışıyorum. Baştan savma olmayan,
    internettede hızlı tüketimin popüler olduğu bir dönemde gerçekten ayrıntılara girmeye çalışıyorsunuz, elinize sağlık.

    YanıtlaSil