Powered By Blogger

14 Mayıs 2017 Pazar

Okuduğum kitaplar, bu hafta #1...

     Okuduğum kitaplar hakkında, bayadır bir şeyler yazmıyordum. Artık bir şeyler karalamanın vakti geldiğini düşünüyorum. Kitaplar hakkında yazmadığım bu süre içerisinde, normal okuma hızımda okumaya devam ettim. Ve birkaç kitap bitirdim. Bu hafta başı da bir kitap bitirdim ve yeni bir kitaba başladım. Yoğun bir okuma içerisinde olduğumu söyleyemem. Sabahları işe giderken işte, okuyabildiğim kadar okuyorum. Böyle az sayfa okuyunca da, 5 günde bitirebileceğim kitabı, 10 günde ya da daha fazla sürede bitirebiliyorum. İşten gelince yorgunluktan okumaya vakit ayıramıyorum. Akşamlarımı dinlenme ile geçiriyorum. İşte böylece hayat akıp giderken, okuma ile ilgili neler yapıyorum, bunları sizinle paylaşmak istedim.

okuduğum kitaplar, okuduklarım, kitap okumak
                                      KELEBEKLERGAMSIZUÇAR
                                             KİTABINI BİTİRDİM
     Okuduğum kitaplar listemde ilk sırayı, Kelebekler Gamsız Uçar alıyor. Haftaya onu okuyarak girmiştim. Yazarı Ahmet Günbay Yıldız. Kendisinin ilk defa bir kitabını okudum. Beni bu yazarla da, yine arkadaşım Nagehan tanıştırdı. Mustafa Kutlu ile de o tanıştırmıştı beni. Kendisine sevgiler, selamlar buradan. Genel olarak kitabı beğendiğimi söyleyebilirim. Ama kitap içerisinde karakterlerin birbirine yazdığı mektuplarda ve yine karakterlerin kendi duygularını dile getirdiği notlarında, çok eski Türkçe cümleler kuruluydu. Onları anlayamadığım için, okurken sıkıldım. Okurken karşıma bir mektup geldiğimde, “Yine mi?” diyordum artık. Romandaki anne-baba, çocuklarını dedelerinden kıskanıyorlar. Birde sözde, anne-baba da okumuş-yazmış insanlar. Saçma bir gurur uğruna, yıllarca oğullarından ayrı kalıyorlar. Dilerim hiçbir anne-baba böyle olmaz.
                                      YENİBİR YAZARLADAHA
                                                   TANIŞTIM
     Kelebekler Gamsız Uçar kitabını bitirdikten sonra, hemen yeni bir kitaba başladım. O kitabı da yine başka bir arkadaşımdan aldım, Elif’ten. Elif bu yazarı çok seviyormuş. En sevdiği kitabını getirecekti ama onu bir başkasına vermiş. O yüzden elinde olan kitabını getirdi. Elif’e de selam olsun. Bu arada kitabın yazarı: Jean-Christophe Grange. Kitabın adı: Lontano. Polisiye bir kitap. Bana, Aklından Bir Sayı Tut kitabını hatırlattı. 100 sayfayı ancak geçtim daha. Şimdiye kadar zevkle okuduğumu söyleyebilirim. Hatta okumayı bırakmak istemedim. Böyle bir solukta okuyup bitirilebilecek bir kitap gibi duruyor. Elimdeki kitap, 30’uncu baskısı. O kadar çok okunan bir kitap yani. Okuduğum kitaplar bu hafta bunlardı. 

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/bloom-blossom-blur-books-361757/ 
  

10 yorum:

  1. Ben senin kitaplarla ilgili anlatımlarını, karşılaştırma ve yorumlarını çok severim Cem. Sevindim. İş hayatı yorucu ama azimlisin bu konuda. Sana bol okumalar dilerim kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve motive edici yorum için çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Grange isim olarak bildiğim bir yazardı ama hakkında bu kadar olumlu yorumlar olduğunu senin yazını okuduktan sonra yaptığım ufak araştırma sonrasında öğrendim. Listeme ekleyeceğim kitaplarını, bir sonraki alışverişim içerisinde bir kitabı yer alacaktır mutlaka, merak ettim doğrusu. Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi kitap kurtlarının yazımdan faydalanması beni çok mutlu kardeşim :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  3. Bu ara kitap okuma konusunda benim de performansım düşük :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yakında eski seviyeni tekrar yakalarsın, eminim :) Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  4. O Elif ben miyim?? (şaşırmış yüz)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen değilsin. Ama senden de kitap önerisi aldığımda yazımda belirtirim özellikle Elif Sarı diye :)

      Sil
    2. Ok:) Ben Lontano'ya aşık oldum da ondan sebep sordum:)

      Sil
    3. Şimdilik harika gidiyor kitap :) Bu gidişle bende hayran olacağım :)

      Sil