Powered By Blogger

6 Aralık 2016 Salı

Helal olsun Erhan Çelik...

     Normalde Erhan Çelik, sevdiğim bir kişi değildir. Ama yaptığı son hareket, gerçekten takdire şayandı. TRT’nin eski spikeri Mesut Mertcan, daha önce yapılan bir röportajda, “Bunca yıl sonra yeniden haber sunak istiyorum” demişti. Mesut Mertcan’ı ben dahil, çoğumuz tanımayız. Bende eski kayıtlardan, haber  sunarken gördüm kendisini. İşte Erhan Çelik, bu eski ustanın sesine kulak vermiş. Almış onu, ana haber bültenini Mesut Mertcan ile beraber sunmuşlar. Bir-iki haber sunumunu izledim, bir TRT spikeri olduğu konuşmasından, tavrından, o kadar belli ki. Sanırım haber metni de, kendi yıllarındaki gibi yazılmış. O yıllarda dinlediğim sunumlara benziyordu. Haberi sunarken, kurduğu cümlelere baktığımda, ne kadar da birleştirici olduğunu gördüm.

erhan çelik, mesut mertcan, trt, güncel
Ustaya saygı güzeldi

                               HABER METNİNE BİR BAKIN HELE
     Şimdiki gibi muhalif ya da yandaş kanallarda olduğu gibi, ne hükümeti yerin dibine batırıyordu, ne de yükseklere çıkarıyordu. O metinde hepimiz, aynı gemideyiz ve hükümette hepimizin hükümeti-iktidarı olarak, ekonomik sorunlarından üstesinden gelmek için bir ekonomi politikası hazırlıyordu. Yahu, haber metninden bile anlayabiliyorsunuz nerden nerelere geldiğimizi, ne kadar da birbirimizi ötekileştirdiğimizi, hatta birbirimizden nefret etmeye başladığımızı. Böyle güzel bir ülkenin kıymetini bilmiyoruz, yiyoruz birbirimizi be. Bu akşam haberlerde, bu güzel haberi görünce içimden, Erhan Çelik’i sevmememe rağmen, “Helal olsun” dedim. Bir meslek büyüğüne saygısı ne güzel, düşüncesi ne güzel. Hepsini geç, yaşlı bir insanı mutlu etmek ne güzel.
                                          BÜYÜĞE SAYGI NE GÜZEL
     Yine Mesut Mertcan’ın okuduğu haber metni üzerinden gidersek, o metin şimdikilere örnek olmalı. Habercilik; iktidarı, muhalefeti ya da başka kişi veya kurumları karalamak ya da yüceltmek için yapılmamalı. Olan verilmeli. Yorum katılmamalı. Zaten haberlerden sonra, saatlerce yorum programları var, orada saatlerce istediğin gibi yorumunu yaparsın. Bu devirde büyüklere de saygı pek kalmadı be. Belki de sırf bu yüzden, Erhan Çelik’in yaptığı bu güzel hareket, olması gerekenden daha da hoşuma gitmiştir. Büyüğüne saygı göstermek, güzel bir haslet. Bu haberi görünce, bir anda pozitif bir ruh haline büründüm. Gerisi zaten izlenebilecek gibi değil haberlerin. Yok cinayet, yok kaza falan. “Evet ya, bu güzel haberi paylaşmalıyım” dedim. 


6 yorum:

  1. Mesut Mercan'ı bizim jenerasyon tanır.Diksiyonu iyi bir spikerdi.Tabi ki meslekte emeği geçen insanlara saygı duyulmalı ve böyle jestler yapılmalı.Ben de takdir ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hareketi gerçekten takdirlikti. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Ben de sevindim böyle bir gelişmeye, saygı yeniden hatırlanması gereken bir haslet. Herkese tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygı da artık bir elin parmaklarını geçmiyor. Yorum icin Teşekkürler.

      Sil
  3. Çok güzel bir şey yapmış... Eski jenerasyonun dünya görüşü ne kadar farklı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O fark benim hoşuma gitti. Şimdi nerdee? Yorum için teşekkürler.

      Sil