Avrasya Tüneli'nin ismi ne oldu?

, , 14 comments

     Avrasya Tüneli’ne birkaç gündür isim aranıyordu. Yok şu olsun, yok bu olsun. Millet olarak, her şeyde ikiye bölünebilme gibi bir huyumuz olduğu için, bunda da ikiye bölündük. Sağcılar, başka bir isim tutturdu solcular, başka bir isim. Yani, kimin istediği isim galip çıkarsa, diğer tarafı yenmiş olacaktı. Açıkçası ben bu ankete hiçbir şekilde oy kullanmadım. Bunlar bana göre, incir çekirdeğini doldurmayacak tartışmalar. Hangi grubun istediği olunca ne olacak, aya mı çıkacağız? Aslına bakarsanız, iktidarın bu noktada nasıl bir yol izleyeceğini de, tartışmanın nereye gideceği açısından önemliydi. Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, burada çok iyi bir hamle yapmış ve mat diyerek tünelin isminin “Avrasya Tüneli” olacağını söylemiş.


avrasya tüneli, ulaştırma bakanı ahmet arslan, güncel
Bir isim krizi daha sona erdi

                                                    BİRLEŞTİRİCİ İSİM
     İşte budur ya. Buradan bakanı kutluyorum. Şu isim meselesi bile, toplumu ne kadar da germişti. Böylece bir orta yol bulunmuş oldu. Ne onun istediği, ne bunun istediği. Şimdi bu güzel bir uygulama. Başka durumlarda da aynı hassasiyeti bekliyorum iktidardan. Avrasya Tüneli ismini kullanarak, birleştirici bir tutum sergiledi. Olması gereken budur ya. Vatandaş tartışacak, böyledir-şöyle diyecek. Ama iktidar, son noktayı koyacak. Herkesin memnun olabileceği şekilde. Adaletli bir şekilde. Hani meşhur Şeyh Edebali’nin o nasihatindeki gibi, “Kızmak bize, sakinleştirmek sana” diye. Bu kararla tartışmaların, önüne bir se çekilmiş oldu. Bu tünele isim koyma işini, ilk sosyal medyada gördüğümde, “Yine tartışacak bir şey bulmuşlar” dedim.
                                           KİŞİYE GÖRE ANKET SONUCU 
     Nedense bu konuyla ilgili, televizyonda da tek bir habere denk gelmedim. Hep Facebook ve Twitter’da gördüm. Ama genelde, Facebook’ta. Paylaşımlarda, “Hadi arkadaşlar beğenin. Bizim istediğimiz isim olsun” yazan, bilmem kaç paylaşım gördüm. Böyle anket işlerini de severim. O yüzden denk geldikçe baktım ama, şaşırmadım. Çünkü paylaşımı yapan sağcı biriyse, onların ismi açık ara önde gidiyordu. Eğer solcu biriyse de, bu sefer tam tersi, onların ismi açık ara öndeydi. Buna şahit olduktan sonra, onlara hiç bakmamaya başladım. O paylaşımları görünce hemen geçtim. Bence, “Avrasya Tüneli” ismi iyi olmuştur. Düşünenlerin fikrine sağlık. Hiç olmazsa bu tartışmada böylece bitmiş oldu. 

14 yorum:

  1. Zaten o anketler insanların uydurduğu bir şey sanırım. Devlet tarafından yapılan bir anket olsaydı sonuca göre hareket edilirdi diye düşünüyorum... Vatana millete hayırlı olur inşallah Avrasya Tüneli'miz :)

    YanıtlaSil
  2. Bu ülkenin çimentosu Atatürk'tür, ah keşke bunu herkes anlayabilse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dediğine katılan da çok katılmayan da.

      Sil
  3. Bakanlık baştan beri oylama yapmadan bu ismi vermeliydi. Her şeyden bölünüyoruz çünkü biz.

    YanıtlaSil
  4. Bu konuda ben de aynı düşünüyorum, bu bile mazaaallah bir provakatör gibi etki edecekse ismi ne olursa olsun. Avrasya, çok güzel seçim olmuş. Yazıları dolaşırken ilk sizden öğrendim. Hayırlı olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsimden bile kıyamet kopuyor. Bu kötü bir durum bizler için. Hayırlı olur İnşallah. Teşekkürler

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Aynen :) Vatana millete hayırlı olsun.

      Sil
  6. Avrasya bence de olmuş. Ben oy verdim ama:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrasya, kimsenin itiraz edemeyeceği bir isim oldu. Bak şimdi nereye oy verdiğini merak etmedim değil :) Boşver sende kalsın :)

      Sil
  7. Ben Avrasya ismi için oy kullanmıştım. Avrasya Tüneli olması beni çok mutlu etti. Düşinceme göre ülkemiz için bölücü değil birleştirici olmak lazım. Vatana millete hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tartışmaları bir anda kesti. Hayırlı olsun.

      Sil

Yorum yapmak ister misin :)