Öğrenci yurdunda yangın ve ölümcül ihmal...

, , 12 comments
   Gün geçmesin ki, şu ülkede bir ihmal olayı duymayalım. İhmalden dolayı kaynaklanan bir yaralanma, bir ölüm duymayalım. Adana’da, öğrenci yurdunda yangın çıkmış. Bu yangında 12 öğrenci hayatını kaybetmiş. Peki, bu öğrencilerin cesetleri nerede bulunmuş. Yangın merdiveninin orada. Peki niye orda kalmışlar? Çünkü yangın merdiveninin kapısı kilitliymiş. Hiç şaşırmadım. Yangın merdivenlerinin genelde kapıları kilitli olur. Ve o merdivenler bakımsızlıktan paslanırlar. Ee neymiş, bu akşam bir yetkili açıklama yapıyor. Yarın soruşturma başlatılacakmış. Soruşturma başlatsan ne yazar. Ölenler geri gelecekler mi? Bu soruşturma lafları da boş laf. Bu soruşturmalardan bir şey çıktığını, bir sonuca ulaştığını sanmıyorum. Yani, yine ihmali olanın yanına kar kalacak.

güncel, öğrenci yurdunda yangın, Adana
Yine ihmal ve yine ölümler

                                             DEĞİŞEN BİR ŞEY OLMAYACAK                        
     Bu yaşanan olay, hiçbir şeyi değiştirmeyecek. Bir 15-20 gün, bu olayın sıcaklığı geçene kadar merdiven kapıları açık bırakılır, sonra yine eski hamam eski tas devam. Bundan aylar sonra başka bir öğrenci yurdunda yangın çıksa, aynı ihmalle karşı karşıya kalma oranımız, yüzde yüzdür arkadaşlar. Çünkü bu ülkede, insan hayatı önemli değil. Çünkü bu ülkede, bütün işler yarım yamalak ve baştan sağma yapılır. Yok yangın merdiveninin demirleri paslanmış, yok yangın merdiveninin kapısı kilitliymiş. “Aman boşver” denilip geçilecek yine. Şimdi yaşanan acı büyük. Hayatını kaybeden gençlerin anne ve babalarının şu anki durumlarını düşünemiyorum bile. Evet, bizim de içimiz yanıyor ama yine de ateş düştüğü yeri yakıyor.
                                                     HABERİ İZLEYEMEDİM
     Ben buna, pisi pisine ölüm diyorum. Bu akşam spiker soruyor yetkili birine. Bilmem belediye başkanı mı, yoksa vali mi neyse işte. “Eğer kapı açık olsaydı durum farklı olur muydu?” diye. “Olurdu” diyor. Olmaz mıydı? Olurdu tabi. Yine hayatını kaybedenler olabilirdi. Ama en azından kurtulanlar da olabilirdi. Zaten haberi duydum ya, içim yandı. İnanın, habere daha fazla bakamadım. Yok yangın neden çıkmış, nasıl olmuş dinlemedim bile. Çünkü bunları bilmek hiçbir şeyi değiştirmeyecek. Ve belki onları duyduğumda, daha çok ihmalle karşı karşıya kalacağım ve çok daha fazla üzüleceğim. Aslında artık millet olarak yaptığımız ihmalleri duymaktan ve yazmaktan da gına geldi. Ne yaparsın işte. Yazmadan da olmuyor. Keşke bu akşam öğrenci yurdunda yangın haberini hiç duymasaydık.


12 yorum:

  1. Yangın merdivenlerinin gerekliğini toplum olarak bir türlü anlayamadım.Tahtadan yapılmış yangın merdiveni biliyorum.Kalite standartlarında laf olsun diye yapılan merdivenler ve bunun öneminden idrakinden yoksun insanlar :(

    YanıtlaSil
  2. Çok yazık:( Bu ülkede hiçbir şey olması gerektiği gibi değil ne yazık ki.... Allah rahmet eylesin, yakınlarına sabır versin:( Korkunç bir olay:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ateş düştüğü yeri yakıyor. Allah ailelerine sabır versin. Sevgiler.

      Sil
  3. Sabah haberlerde görünce kahroldum pisi pisine çocuklar ölüyor ve buna dur denemiyor. Yayın yasağı en kolay iş adam gibi açıklama yapacak yetkili yok. Allah ailelerine sabır versin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası pisi pisine ölümlerin ülkesi. Ama bu olay bile hiç bir şeyi degistirmeyecek. Allah rahmet eylesin hepsine. Yorum icin Teşekkürler.

      Sil
  4. Akıl alacak gibi dğil. Ama akılları durduracak kadar gerçek. Çoook üzgünüz.

    YanıtlaSil
  5. Ah Cem kardeşim, sonra da gel mutlu ol , insanlar sapır sapır ölsün, bir-iki demeç, unutmak için de bir kaç gün yetiyor zaten. Yine aynı tas aynı hamam. Sabırlar tükendi ama neye yarar? Yavrucaklar gitti. Anaların, babaların çektikleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olan ana babalara oluyor zaten. Ölen öldüğüyle kalıyor.

      Sil
  6. Keşke duymasaydık. Tek derdi okumak olan 12 can gitti. Okumasan sürünüyorsun, okusan ya ölüyorsun ya da işsiz kalıp yine sürünüyorsun. Bu nasıl iş arkadaş? Bu saatten sonra ne denir ki? Söylenecek söz mü kaldı? Allah anne-babalarına sabır versin. Allah'ım kimseyi evlat acısıyla sınamasın :(

    YanıtlaSil

Yorum yapmak ister misin :)