Powered By Blogger

25 Temmuz 2016 Pazartesi

Aşık Veysel'in hayatından ilgi çekici notlar...

     Pazar pazar televizyonlarda bir şey olmuyor. Bu gibi durumlarda, devamlı Türk filmi yayınlayan uydu kanallarını geziyorum. Doğru dürüst bir Türk filmi olursa izliyoruz. Bugün yine, bu kanallar arasında gezerken bir uydu kanalında Aşık Veysel belgeseline denk geldim. Seslendirmeyi Can Dündar yapıyordu. Muhtemelen belgeselde onun yaptığı bir belgeseldi. Zaman zaman 15-20 saniye gidip gelse de yine de izledim. Aşık Veysel’in hayatında dikkatimi çeken anektodları sizlerle paylaşmak istiyorum. Benim ilk aklıma gelen soru: Acaba yaşarken gözlerinin açılması gibi bir şansı yok muydu? Muhtemelen sizinde ilk aklınıza gelen sorulardan biridir, Aşık Veysel hakkında. Kendi sesinden bu olayı dinledim belgeselde.
aşık veysel'in hayatından ilgi çekici notlar

                                            AŞIK VEYSEL’DEN BİR OLALIM ŞİİRİ
     Kendisine gözlerinin açılması için ameliyat edilmesi teklifinde bulunulmuş. Ama bu teklifi kendisi reddetmiş. Evet, yanlış duymadınız kendisi reddetmiş. Bunun nedeni olarak da, “Ben kendime böyle bir dünya kurdum. Gözlerimi açarak bu dünyayı yıkamam” dedi. Ayrıca çok önemli bir şey daha söyledi, “Beni Aşık Veysel yapan gözlerimin ama olması” dedi. Gerçek sanatçı böyle oluyor işte. Gelelim başka bir anektoda. Yine kendi sesinden dinledim bunu. Yazdığı şiirler o kadar sevilmiş ve sanat açısından o kadar değerliymiş ki, bir gün Ahmet Hamdi Tanpınar ona, “Yazdığın şiirlerle pabucumuzu dama attın” demiş. 60’lı yıllarda sağ-sol çatışmaları çıkmış. Bu ülke kurtulamayacak mı bu çatışmalardan, bu ayrılıklardan ya?
                                              CEMAL GÜRSEL’LE GÖRÜŞMESİ
     İşte o çatışmalar sırasında Aşık Veysel bir şiir yazmış. Şiiri kendi sesinden dinledim. Harika bir şiir. Şiirin adı: Birlik Destanı. Bu şiiri internetten muhakkak okuyun. Şiirde geçen ifadeler aynı bugün için de geçerli. Hala o günden bugüne sorunlarımızı çözememişiz. Ve son bir anektod. Aşık Veysel’i Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel köşkte kabul etmiş. Bu kabule dair bir fotoğrafta var hatta. Ona da Google’dan bakabilirsiniz. Bu görüşmede Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel, Aşık Veysel’e, “Keşke herkes sizin gibi iyi olsa. Ülkede sorun kalmazdı” demiş. Ben bu tür belgeselleri izlemeyi seviyorum. Böyle hayata damgalarını vurmuş insanların bilinmeyenleri öğrenmek ayrı bir zevk veriyor bana. Bundan sonra da böyle insanlarla ilgili yeni şeyler öğrendiğimde sizlerle paylaşacağım.

Foto kaynak:Pixabay.com


Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com

4 yorum:

  1. Ölüm yıl dönümü anısına bir sergi açılmıştı bizim buradaki kültür merkezinde onu ziyaret etmiştim, baya geniş kapsamlı güzel bir sergiydi. Bilmediğim pek çok yönüne ve yaşadığı yere dair bilgiler edinmiştim. Gerçi köşke kabul edildiğine dar fotoğraf yoktu orada, şaşırdım olmamasına, koyulması gerekirdi. Onu da burada öğrenmiş oldum. :)
    Birlik Destanın'da belirttiği gibi dava insanlık davası ve her şeyiyle bu davanın öncülerinden bana göre. Allah rahmet eylesin bir kez daha bu vesileyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlık davasına sazıyla, sözüyle katkı yapmış, büyük bir ozan Aşık Veysel. Tekrar dediğin gibi Allah rahmet eylesin.

      Sil
  2. Gözleriyle alakalı istememe durumunu biliyordum ama, köşke kabulünü bilmiyordum. Öğretici bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil