Powered By Blogger

22 Mart 2016 Salı

Psikolojim bozuk değil o zaman roman yazamaz mıyım?

      Yazar olmak için illa bir psikolojik sorunumuz mu olacak kardeşim. Normal, sağlıklı, sıhhatli bir şekilde yazar olamayacak mıyız? Yani şöyle aklı başında falan. Bakıyorsun büyük büyük yazarlara-gerçi hepsinin değil- psikolojik sorunları var. E bizim yok. Biz ne yapacağız şimdi? Ulan şöyle bir yeteneğimiz yok ki. Çatır çatır hikaye-roman yazalım. Kitaplarımız çok satsın. Yazarız diye ele güne caka satalım. “Hobim mesleğim oldu” diye mutluluktan havalara uçalım. İşte biz de böyle blog yazarak kendimizi avutuyoruz. Ne yaparsın? Öyle hikaye ya da roman yazamıyorum. Biz de olan, böyle yazı yazıp kendi halimizde takılmak. Hikaye-roman yazmak öyle dışardan göründüğü kadar kolay da değil.

                                           YAZARKEN SESSİZ ORTAM ÖNEMLİ
      Ben birkaç kere denedim. Bi kaç tane de hikayem var. Ama gerçekten deli işi. Yani her şeyin bedeli var. O hikayeler-kurgular başka bi kafayla da yazılmaz zaten. En ince ayrıntısına kadar her şeyi hesaplıyorsun. “Nasıl bir karakter olsun? Yok nasıl hilkayeyi bağlayayım?” falan da filan. İnsan strese giriyor. Bunalıyor. İnsan kendinden vazgeçiyor yani. Sessiz sakin bir ortam olacak. Çıt çıkmayacak. Hep yazarlar anlatıyor işte. Geçen Zülfü Livaneli anlatıyordu işte. Yazarken bırak ülke içinde sessiz sakin bir yere gitmeyi, ülke dışına en ücra yerlere gidiyormuş. Tüm yazarlarda bu durum böyle galiba. Yazar arkadaşım Selma Maden Avcu’da aynı şeyden bahsetti.
                                        HİKAYE YA DA ROMAN YAZARI DEĞİLİM
      Son kitabı, “Melekler Sizi Korusun’u nasıl yazdın? Yazım süreci nasıldı?” diye bizzat sordum. O da aynısını anlattı. “Eve kapanırım. Hiç dışarı çıkmam. Kitaptaki karakterlerle yaşarım” dedi. Ben öyle bir şeye sürekli konsantre olamıyorum. Hemen canım sıkılır. O yüzden böyle denemeler yazmak daha kolayıma geliyor. Yaz ve bitir. En fazla bir saat otururum yazı başında. Hani bi zamanlar şampuan reklamı vardı ya. “Yıka ve çık” diye sloganı vardı. Deneme de benim için öyle işte. Yaz ve kalk. O yüzden yazarlara büyük bir saygım var. Yaptıkları iş büyük bir beyin gücü gerektiriyor. O yüzden ben hikaye ya da roman yazarı değilim. Ben blog yazarıyım.

Foto kaynak:pixabay.com


Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com

3 yorum:

  1. Bana biraz oscar wilde andırmadı değil . Tabi ilk başlığı görüp ilk satırmaları okumaya başladığımda desek daha doğru olur galiba şayet galiba yazılanlarda ve denilenlerde doğru olsa gerek yazar olmak için biraz farklı yaşam lazım sanırsam ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de baya bir farklı yaşam lazım. Vakit ayırıp yorum yaptığın için teşekkürler

      Sil
  2. Tabiki ne demek okumaya ve düşünmeye her zaman vakit ayrılmalıdır diye derim . Sevgilerimle.

    YanıtlaSil