Powered By Blogger

18 Mart 2015 Çarşamba

Çanakkale Savaşı gazete eki...

     Posta gazetesi, Çanakkale Savaşı için tam 7 sayfa ayırmış. Hazırlayan,  Yetkin Iscen. Inanir misiniz, yedi sayfanin yedisini de okudum. Hem de sıkılmadan. Icerik güzel ve ilgi çekici. Mesela, "Türk askeri nasil Mehmetçik oldu?" sorusunun cevabi var. Yine bu konuyla ilgili olarak, "Mehmetçik ismini kim buldu? " sorusuna da cevap var. Bu basliklar gibi ilgi cekici daha bi kaç başlık daha var. Bugüne özel, iyi hazirlanmis bir ek. Okuyun, pişman olmayacaksiniz.
       Ne yalan söyleyeyim. Posta'dan böyle güzel bir içerik beklemezdim. Önyargı işte. Onyargilardan kurtulmam lazim. Ama doğru değil mi? "Posta" deyince aklıma Haydar Dümen geliyor. Neyse biz yine yaziya dönelim. Ilgimi çeken diğer başlıklar hakkında da bilgi vermek istiyorum size. Bunlardan biri de, Mustafa Kemal'in Çanakkale'de siirini okuduğu şair oldu. Ismini ilk defa duydum. Emin Bülent. Zaten,  işin içinde şiir olmasi dikkatimi çekmek için yeterliydi.
       Peki, size bir soru. Bir Alman Subayinin, Çanakkale Savaşı sirasinda, annesine gonderdigi mektupta kedilerden bahsettigini biliyor muydunuz? Sadece kedilerden bahsetmekle kalmamis, kaldigi mahallenin savaş sirasindaki durumunu da yazmış. Kedi deyince hemen, "Ne kedisi?" demeyin. Kediler üzerinden insanlari anlatiyor. "Muhakkak okuyun" derim. Zaten okuyunca, "Iyi ki okumusum" diyeceksiniz. Bu yazidan vurucu bir başlık da yazayim size. "Ceset kemiriyorlar". Artik gerisini siz düşünün. Boş bir yazi değil yani. Anlatmak istediğim o.
      Yedi sayfanin tamaminda böyle ilgi cekici yazilar var. Hepsini yazsam yer yetmez. Ben ikisini anlattim ki,agziniza bir parça bal çalayim. Bir dahaki yaziya kadar sağlıcakla kalin.

Foto kaynak : http://www.sitebuilderreport.com/stock-up#q=fight&page=3

Blog linki : yasamdanyazilar.blogspot.com.tr


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder