Powered By Blogger

21 Eylül 2014 Pazar

Taze balık nasıl anlaşılır?

         Balık sezonu başladı...Benim için ise hamsi sezonu başladı...Ben hamsiciyim...Başka balıkta sevemedim zaten...Hele üstüne limunu sıkarsın da yersin ya...Yok böyle bir şey ya.

         Eski sevgilimle Akçakoca'da bir balık yemiştik ki...Tabi ki yine hamsiydi...O'da benim gibi hamsiyi severdi...Yanında bir de salata getirmişlerdi...Ben hayatımda böyle bir salata yemedim...Hala da unutamam...Kaç gün benimle eski sevgilimin ağzından düşmemişti o salata...Bir tane bile hamsi bırakmamıştık ikimizde...Çok güzel bir gündü o gün...Ne zaman balık yesem...Hemen o gün gelir aklıma.

         Balık sezonu başladı ya...Her balık sezonunda olduğu gibi yine taze balık muhabbeti başladı...Taze balığı nasıl anlayacağız...Bunun üzerine yine yüzlerce haber yapılacak...Size bir kaç ipucu vereceğim...Çok basit bir kaç ipucu...Bunlar sayesinde şıp diye balığın taze olup olmadığını anlayacaksınız.

         İşte en basiti...Taze balığın ağzı kapalı olur...Hiç balığı elinize almadan gözle bakıp karar verebileceğiniz bir ipucu...Bir başka basit bir ipucu daha...Balığın puluna elini sürt...Baktın pullar elinde kaldı...O zaman bu balık bayat kardeşim...

         Bir başkası...Gerçi herkes bunu bilir ama yine de söyleyelim...Balığın gözüne bakacaksın...Baktın ki gözünde fer yok...O zaman bu balıkta bayattır...Şimdi söyleyeceklerimi duymamış olabilirsiniz...Örneğin taze balık suda batar...En sonda...Balığı başından tutup kuyruğu havaya dikeceksin...Kuyruk sallanmadan dik duruyorsa tazedir..E artık taze balık nasıl olur biliyorsunuz...Alın,pişirin ve afiyetle yiyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder