Powered By Blogger

17 Ocak 2018 Çarşamba

Bloglar hakkında liste yapan bloglar...

     Bloglar hakkında liste yapan bloglar var. Her hafta ya da her ay, o zamana kadar ki blog yazılarından, kendilerine göre en iyi blog yazılarını bir liste yapıyorlar. Bir nevi o kişiye göre, öne çıkan blog yazıları yani. Son iki haftadır Doğuş Hakan Yılmaz, haftalık blog gündemi diye bir bölüm başlattı. İlk yazısında bana da yer vermiş. Buradan bir defa daha teşekkür ediyorum kendisine. Onun bu yeni başlattığı bölümü görünce, “Bu konu üzerinde yazmam gerek” diye düşündüm. Bu arada şunu da belirteyim: Doğuş, bu yeni haftalık listeyi Türkiye’nin Blog Yazarları Ajandası’nda tutuyor. Bu blog, kendisinin inisiyatifinde kurduğu bir blogtu.

Bloglar hakkında

     Bloglar hakkında listeyi bu sitede tutuyor. Ama asıl sitesi, seo ve blog hakkında yazılar yazdığı sitesi. Site ismi: Doğuş Hakan Yılmaz. Kendisi istikrarlı bir blogcu. Bu, haftalık blog listesi olayını uzun süre devam ettireceğini düşünüyorum. Blog Hocam’da hali hazırda böyle bir liste tutuyor. Onun listesinin adı ise, Blogger Günlüğü. Ben ilk duyduğum zaman bu ismi çok sevdim. Blog Hocam, bu işi yine hakkını vererek yapıyor. Her zaman ki gibi. Sanırım bu günlüğün belli bir zaman dilimi yok. Haftalık ya da aylık gibi. Ama yayınlayınca tam yayınlıyor. İnsanın beklediğine değiyor. Bir blogcunun işine yarayacak her şeyi bulabiliyorsunuz.

     Bloglar hakkında liste dendiği zaman, yazacağım kişiler kafamda belliydi zaten. Blog Hocam bunlardan biriydi. Sağolsun kendisi de bu günlük serisinde benim de yazılarıma yer verdi. Ve ben bundan çok büyük bir sevinç duydum. Gelelim son kişiye. Ben bu ilk listeleme işini onda gördüm. Evren Günlüğü’nden bahsediyorum. Evren Soyuçok’dan. İnternet günlükleri diye bir bölümü vardı. Çok sayıda bloğa yer verirdi bu günlüklerde. Hem de baya kapsamlı olurdu. O günlüğün dillere pelesenk olan birde sloganı vardı. İnterneti bloglar kurtaracak diye. Hafta sonunun tamamını bu günlüklere ayırmak zorunda kaldığından sanırım şimdilik bu günlüğü tutmaktan vazgeçti. Ben inanıyorum ki, ilk fırsatta tekrar başlayacaktır internet günlüklerini yazmaya. Bloglar hakkında böyle güzel listeler tutanlar varsa sizde yazın, haberimiz olsun.

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/coffee-cup-mug-apple-4159/

14 yorum:

  1. Sevgili Cem yazında yer verdiğin için teşekkür ederim. Blog ajandasındaki amacım blog sayfalarını bir araya toplamak ve daha çok duyulmalarını sağlamak. Haftalık blog gündemine ek olarak ilerleyen zamanlarda blog yazılarımı da ajanda da yazmak istiyorum. Ne kadar güncel olursa o kadar iyi istatistik sağlar ve herkese faydalı olur. Bakalım zaman neler gösterecek..Güzel yazıydı eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu amacını çok değerli buluyorum ve destekliyorum. Eminim daha iyi yerlere gelecek bu proje. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Merhaba Cem,

    Ben Blogger Günlükleri'ni belli bir periyotta yayımlamıyorum. Gelen soruları, mesajları, okuduğum iyi yazıları, faydalı bilgileri, sosyal medya paylaşımlarını vs. biriktirip belli bir sayıya (10) ulaştığında yayına alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar abi, kaliteli yazılarının nedeni bu demek ki 😀 Dediğim gibi bir yayınlıyorsun, pir yayınlıyorsun. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Değerli bir yazıydı emegine saglk :) 100 karakteri baya gecmissin bu sfer ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte dikkatli okuyucu ya 😀 Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bu siteyi bende takip ediyorum. Bunun dışında benim bildiğim böyle blog listesi tutan yok sanırım. Varsa haberimiz olsa iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle blog siteleri çok güzel oluyor. Haberimiz olsa çok da iyi olur :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  5. güzel bir yazı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Türkiye de blog okurluğu artarsa; bu tür çalışmalar artık daha uzmanlık alanlarına göre değerlendirilecektir.
    Ondan da önce okurluğumuz artmalı..:!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunma oranları ülke olarak genel bir sorunumuz zaten. Umarım gelecekte istenilen yerde oluruz. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  7. Merhaba, Pexels'ten aldığın resimler için kaynak belirtmene gerek yok. Mutlu bloglamalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google'dan sakata gelmeyelim diye :) Başından beri böyle alışmışım. Öyle gidiyor. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil