Powered By Blogger

10 Aralık 2017 Pazar

Facebook anketlerindeki tehlike...

Facebook

     Facebook anketler var ya hani. Yaşlandığında nasıl görüneceksin gibi mesela. Bu anket furyası ilk çıktığında yapmıştım birkaç tanesini. Ama sonra baktım ki. Bu anketlerin yapıldığı site hiç de tanıdık değil. Mesela Onedio gibi bilindik bir iste olsa neyse. Ortam sahtekar, dolandırıcı kaynıyor. En iyisi bir daha bu şekilde anketlere katılmamak olduğunu düşündüm. Ve o günden sonra da bir daha yapmadım. İşte o anketlerle ilgili kanal D haberde bir haber gördüm. O anketlerin güvenilir olmadığından bahsediyordu. O anketleri yaptığınızda sizin adınıza başka sitelerde paylaşımlar yapılıyormuş. Bunun ne demek olduğunu bir düşünsenize. Sizin hesabınızdan Cumhurbaşkanına bir hareket mesajı paylaşıldığını düşünün. Ya da terör örgütü propagandası yapan bir paylaşım yapılmış olsa. Derdinizi kimseye anlatamazsınız. Ve kendinizi bir anda hakim karşısında bulursunuz. O yüzden sevgili arkadaşlarım! Bu anketler ne kadar ilgi çekici olsa da yapmayın. Böyle anketlere bende dayanamıyorum. Çok cezbediciler. Böyle anket yapacaksanız bile bilindik sitelerden yapın. Onedio gibi. Hem vaktinizi güzel bir şekilde geçirmiş olursunuz hem de aklınızda güvenliğinizle ilgili soru işaretleri olmaz. 

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/advertising-alphabet-blog-close-up-267371/

10 yorum:

  1. 3. kişilere bazı izinleri vermek risk almaktır zaten. Dikkatli olmak lâzım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok dikkatli olmak lazım. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Facebooktan tiksiniyorum, keske kapansa 😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok sert oldu :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Bu konuda çok haklısın sadece anketler de değil üstelik bilgilerimiz her şekilde çalınabiliyor ayrıca, sadece dikkat etmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her linke tıklamamak her siteye girmemek lazım. Yoksa sakata gideriz :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  4. bilgilendirme için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. aman zaten bu internet her şeyi bozdu :)

    YanıtlaSil