Powered By Blogger

16 Ekim 2017 Pazartesi

Edebiyat dergisi hazırlama olacak işin...

Edebiyat dergisi hazırlama

     Edebiyat dergisi hazırlama olsun isterdim işim. Sabahtan akşama edebiyat ile uğraşmak isterdim. Kitaplara gömülmek isterdim. Hani bazı yazarlar vardır. Edebiyatla yatıp, edebiyat ile kalkarlar. Mesela bir olay olur hemen, “Bu şu yazarın, şu romanındaki olaya benziyor” derler. Ya da bir kitabı değerlendirirken, “Yazım tekniği bana şu büyük yazarın yazım tekniğini hatırlattı” derler. Benim de hayalimdeki seviye bu. Bu seviyeye ulaşmada en büyük adımlardan biri olurdu herhalde edebiyat dergisi çıkarmak. Her anını edebiyatla geçiren yazarlar gibi olurdum bende. İnsana dair her harekette edebiyat açısından bakardım olaylara. Ama işte dergicilik para etmez. Aç kalırsın. Kabul edelim bu işlerde geçimini sağlayacak kadar para kazanamıyorsun.
VAKTİN OLACAK, DERGİ ÇIKARACAKSIN

     Edebiyat dergisi hazırlama işini tabi ki para için yapmayacağım. Ama birde hayatın gerçekleri var. Hem bu tutkumu yaparken  hem de hayatımı idame ettirmem gerekiyor. Ya bu işi emekli olacaksın o zaman yapacaksın. Ya da işten güçten biraz vakit bulunca,  yıllık izinde falan. Öncelikle iyi bir inceleme yapardım şu dergicilik konusunda. Kim daha ne yapmış, nasıl yapmış? Dergi hazırlama işi nasıl yapılır? Bu işin derinine kadar inerdim önce. Sonra dergi içeriklerini kontrol ederdim. Ondan sonra sevdiğim şairlerden, yazarlardan ya da sevdiğim konulardan başlardım dergimi oluşturmaya. Dergimin ilk sayısını hazırladığımda da blogdan bunu büyük bir heyecanla paylaşırdım. 

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/man-reading-newspaper-6053/

10 yorum:

  1. Benim bir veteriner arkadaşım,mesleğini bıraktı ve dergicilik işine girdi.Tabi zorlukları var ama daha mutlu artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu ona 😉 Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Neden olmasın ki:) böyle güzel isteklerin yolu açık olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Ben de bir edebiyatçı olarak hep hayalim bu; ama yüksek lisans tezim ve doktora için yds mücadelem izin vermiyor:( İnşallah şu sıkıntılı süreci başarı ile atlatıp üniversite hayatıma başarılı bir şekilde devam edersem bu hayalimi gerçeğe dönüştürmek istiyorum. İnşallah sizin de hayalleriniz gerçeğe dönüşür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hayallerimiz gerçeğe dönüşünce blogda bunu yazarız :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bende editör olmak isterdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah olursun bir gün :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Dilerim bu hayalin gerçekleşir. Biz de misafir olur bir şeyler paylaşırız orada. Çok güzel bir düşünceydi Cem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Misafir etmek çok güzel olur. O günleri yaşarız umarım :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil