Powered By Blogger

2 Temmuz 2017 Pazar

Yirmilik diş, otuzumda çıktı...

     Yirmilik diş bende hiç çıkmayacak gibi gelirdi. Ta ki bugüne kadar. İki gün önce boğazımın sol tarafında bir ağrı başladı. Belli aralıklarla bende boğaz ağrısı olur. Birkaç gün Dolorex içerim geçerdi. Yine Dolorex içtim. Ama yok, bu sefer fayda etmedi. Doktora gittim. “Boğazım ağrıyor. Geçmedi kaç gündür” dedim. Baktı. Boğaz ağrımın geçmesi için antibiyotik yazdı. Yani doktor boğazımda bir şey olmadığını anlamadı. İlaç yazıp gönderdi. Sonuçta dişçi değil ki, dişime bakıp anlasın. Ama boğazımda bir şey olmadığını görüp, niye antibiyotik yazdı? Neyse antibiyotiği kullanmaya başladım. Yok, yine geçmez. Ağrı yavaş yavaş dişime vurmaya başladı. “Acaba dişim mi ağrıyor. Yoksa ağrım dişime mi vurdu?” dedim.

yirmilik diş, yaşadıklarım

ÇIKMAYA ÇALIŞAN DİŞİM
     Yirmilik diş nedeniyle bu ağrıyı çektiğim aklımın ucundan geçmedi tabi. Benim daha önce çıkmış dişlerimden, arta kalan kökler vardı. “Muhtemelen onlardan ağrıyordur ağrıyorsa” dedim. Ağrı ne ağrısı bunun öğrenmenin tek yolu dişçiye gitmekti. Diş hastanesinin aciline gittim. Bekleyen hasta yok. Kaydımı yaptılar. Odaya geçtim. Hemşire o meşhur dişçi koltuğuna oturmamı istedi. Doktor odasındaymış. Kelli felli ya da yaşını başını almış bir kadın doktor beklerken gencecik, belki de benim yaşımda kadın bir doktor geldi. Onu hemşire sandım ilk. Meğer doktormuş. Baktı. Olayı bir dakika çözdü. Dişim çıkmaya çalışıyormuş. Ucu görünmüş. Ama çıkarken diğer dişe baskı yapıyormuş. Ben şok tabi.
DİŞİM AMELİYAT İLE ÇEKİLECEKMİŞ
     Ancak ameliyatla alınırmış bu diş. “Genel anestezi mi?” diye sordum. Lokal anestezi yapılıyormuş. Sadece o bölge. Ama Düzce’de yapılamıyormuş bu ameliyat. Bolu’ya gitmem gerekiyormuş. Hastanenin adresini yazdı. Ameliyattan sonra konuşmakta zorlanabilirmişim. “E ben çağrı merkezinde çalışıyorum. Ne olacak?” dedim. Gülerek, “Rapor alacaksın bir hafta” dedi. Boğaz ağrısı için Cravit adında antibiyotik kullanıyordum. Daha doğrusu boğaz ağrısı sandığımız aslında diş ağrısı olan ağrı için. Bu doktor da antibiyotik verdi. “Cravit’i bırak” dedi. Largopen adında bir antibiyotik verdi. Birde ağrı kesici. En kısa sürede dişi çektirmemi istedi. Yirmilik diş çekim sürecimi de anlatan bir yazı yazacağım bu arada.

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/view-of-clinic-305568/


16 yorum:

  1. Benimde gömülü 4ü de. Umarım hiç çıkmazlar

    YanıtlaSil
  2. Benimki de sanırım 28-29 larımdayken çıkmıştı ve tabii ki ameliyat olmuştum. Çabuk atlatılıyor merak etmeyin, şimdiden geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende o yaşlardayım :) İnşallah çabuk geçer dediğiniz gibi. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Benim iki senedir ağrıyan öncesine kadar kesinlikle varlığından haberim olmayan yirmilik dişlerim hala ara ara ağrır. Ne zaman çıkacaklar biz de merakla bekliyoruz :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman benim gibi ağrı yapmasınlar da kalsınlar :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Benim yirmilik dişler de hala çıkmadı :) Gömülü bir şekilde duruyor.Rahatsızlık da vermediği sürece sorun yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yirmilik dişlerle herkesin bir şekilde teması olmuş anlaşılan :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Cem benimkiler çoktan toprak oldular da :) kızım 45 yaşında, dördü de duruyor zaman zaman dişlerinin sıkıştırıyor ama inşallah bir gün başına dert açmazlar. Geçmiş olsun. Dilerim çabuk düzelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, kimsenin başına dert açmazlar. Teşekkürler geçmiş olsun dileğin için.

      Sil
  6. Dilerim hafif geçer veya dış geri döner:)

    YanıtlaSil
  7. Ah budişler! en çok çektiğim derttir, nasırımdan başka! :)
    Benim 20'lik diş duruyormuş hala -Yaş 57- geçenlerde apse oldu, "20'liği çektirin apsesi inince" dedi doktor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yaşta sürpriz yapabiliyormuş :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. Benimde ameliyat alınmıştı bi dişim. 1 saat sürmüştü ameliyat. O gün şişkinlik ve biraz ağrı oluyorda sonra rahatlıyor çene. Yirmilik dişler eski insanlarda iyi çıkıyormuş, şu zamanlar körelmeye başladığı için yan çıkıp ağrı yapıyor. Geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 saat mi? Biraz fazla gibi geldi bana :) Benimki o kadar sürmez umarım :) Yorum için teşekkürler.

      Sil