Powered By Blogger

22 Ocak 2017 Pazar

İşinin, sevebileceğin bir yanını bul...

     Ntv’de Arka Koltuk diye bir program var. Bu programda, her hafta, iş dünyasında başarılı olmuş kişiler konuk ediliyor. Programın sunucusu, Berfu Güven. Programın bu haftaki konuğu, Opet’in kurucusu Nurten Öztürk’tü. Bu programı her hafta takip ettiğimi söyleyemem. Ama denk gelirsem, izlerim. Bu hafta da denk geldim, izledim. Her zaman, başarıya giden yolda neler yapmış insanlar, hep merak etmişimdir. O yüzden, bu program ilgimi çekiyor. Öyle süresi fazla uzun da değil. Yarım saatlik bir program. Bu yazımın konusu, bu programda öğrendiklerimden oluşacak. Konu döndü dolaştı, her zamanki klasik tartışmaya geldi. Sevdiğin işi yapmak muhabbeti. “Bakalım Nurten Öztürk’ün bu konuya bakışı nasılmış?” dedim.

işinin sevebileceğin bir yanını bul

                                            
                                                          SEVDİĞİN İŞİ YAP SÖYLEMİ
     Aynen şöyle dedi: “Ya sevdiğiniz işi yapacaksınız. Eğer ki sevdiğiniz işi yapamıyorsanız, yaptığınız işte seveceğiniz bir yan bulacaksınız”. Daha önce böyle bir bakış açısı duymamıştım. Bu konuyla ilgili duyduğum bir söz daha vardı. Kimin söylediğini şu an hatırlamıyorum. Oda şöyle diyordu: “Sevdiğin işi yapacağım diye vakit kaybetme. Yaptığın işi sev”. Bu sözde beni etkilemişti. Tamam bu söz, iyi güzel bir sözdü de. Yaptığım işi nasıl seveceğimi anlatmıyordu. Ama Nurten Hanım, bu sorunun cevabını verdi. Evet, çoğumuz sevmediğimiz işlerde çalışıyoruz. Sabahları ayaklarımızı sürüyerek işe gidiyoruz. Çıkış saati gelince de, çocuklar gibi şen oluyoruz. Yaptığın işte sevdiğin bir yan bulmak. Kulağa hoş geliyor.
                                                     KOÇ’LA ORTAKLIĞA GİDEN BAŞARI
     Nurten Hanım, akaryakıt sektörüne girdiklerinde daha fatura nedir bilmiyormuş. “Ama benim de işin ucundan tutmam gerekiyordu. Ben de bildiğim yerden, temizlikten girdim olaya” diyor. Peki bu soruyu kendinize sormanızı istiyorum. Yaptığınız işte, sevdiğiniz bir yan var mı? Hiç işinize bu açıdan bakmış mıydınız? Nurten Hanım ile ilgili birkaç bilgi daha vereyim. Aslında eşi ve kendisi öğretmenmiş. Sonradan akaryakıt sektörüne girmişler. Şirketin ilk ismi Öztürkler petrolmüş. Sonradan Opet olmuş.  Bu arada Opet’teki temiz tuvalet kampanyasının mimarı da kendisiymiş. Sonradan Koç Holding ortaklık teklif etmiş. Şimdi Koç Holding’le yüzde 50 ortaklar. Daha sonradan otel işine de girmişler. Otel işinde de o kadar başarılı olmuşlar ki. Antalya’da yapılan G-20 zirvesi, onların otelinde yapılmış. Orada da bir ayrıntı verdi kendisi. Obama’nın korumaları, zirveden önce müşteri gibi otele gelmişler. Otelin hizmetinden memnun kalmışlar. Ondan sonra o otelde karar kılınmış.  Çok güzel bir programdı. Programın tamamını buradan izleyebilirsiniz. 

Foto kaynak: https://unsplash.com/photos/gBQfzprVXak

16 yorum:

  1. "Arka Koltuk" programını severek izleyenlerdenim. Programın içeriğinde alınacak çok mesaj var. Sunucu sorularını çok güzel seçiyor ve yönlendiriyor. Konuklar iyi seçiliyor.
    Nurten Öztürk'ün programı çok doyurucuydu. Geçmişte Nurten Hanımla Mersin'de bir okulda birlikte çalıştık. Çok çalışkan bir arkadaşımız. Gerçekten çok emek verdiler, giderek işlerini büyüttüler.
    Bir kadın girişimcinin bu başarısı çok güzel bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin için ne güzel bir tecrübe olmuştur. Nurten Hanım gerçekten çok pozitif bir insan. Kadın girişimci olarak buralara gelmiş olması ayrı bir güzel tabi. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  2. Tam da bugünlerde ihtiyacım olan bir program, hemen izliyorum. Teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim bir şeyler katacaktır sana. İzle kardeşim. Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  3. Ne güzel haber verdin bize Cem. Sık televizyon izleyip kanal değiştirsek belki fark ederdim. Ama sağ ol yazdın yine. Aklımda olsun. Pazar akşamları Ntv'de demek bu program. Not aldım.
    Yaptığın işi mecburen yapıyorsan, başka seçenek yoksa o işi sevmeye çalışmak, bunu başarmak işin içinde istek yoksa zor gelir.İşte bu başarılı hanım zekasıyla bir yol bulmuş. Takdire şayan... Teşekkürler Cem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda linkini verdim. İzleyebilirsin oradan. Beğeneceğini umuyorum. Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  4. İş dünyasının önde gelen insanlarının tecrübelerini dinlemek iyi geliyor. İnsanın ufkunu açıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım saatlik, kısacık bir programdı ama benim gerçekten ufkumu açtı dediğiniz gibi. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  5. Güzel ve etkileyici bir bakış açısı. Hayatımızın neredeyse yarıdan fazlası mecburiyetlerle geçiyor. Sadece meslekler değil, yaptığımız birçok şey zorunluluktan. Onları yaparken sevdiğin bir yan bulmak ve ona odaklanmak faydalı olacaktır. Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hiç bu açıdan bakmamıştım. Zorunluluklarda haklısın. Zorunlu olarak bir şeyleri yaparken sevdiğim yanları bulabilirsek bizim için kardır. Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  6. Nurten Hanım ve eşi tarih ögretmeni. Şu anda hatırlayamadığım, tarihle ilgili güzel çalışmaları vardı. Onları bu yüzden takdir ediyorum. Diğer iş insanlarının da bu konuda kültür ve tarih konusunda duyarlılıklarını bekliyorum.
    Bu arada, İnşallah işlerimizde sevecek yön buluruz. Ya da sevdiğimiz işleri yaparız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm yüreğimle amin diyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  7. Çok güzel bir blog. Bu da benim blogum.https://bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Harika bir yazı olmuş Cem. Programı beğendim. En kısa zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mustafa. Program çok güzeldi. Muhakkak izle.

      Sil