Yaz saati uygulaması ile tasarruf sağladık mı?

     Bu akşam haberlerde izledim. Yaz saati uygulaması, bize yarar sağladı mı? Bir elektrik odası- tam olarak hatırlamıyorum şimdi hangi oda olduğunu- hesaplamış. Geçen yılın aynı dönemine göre, yani saatler bir saat geri alınmış dönemine göre, israf içindeymişiz. Tasarruf yapacağımıza, daha da artış olmuş. Ama hala bakanlık, bu uygulamanın devam etmesi taraftarı gibi. En son değerlendireceklerini söyledikleri bir açıklama yapmışlardı. Ama hala ses yok. Milli eğitim Bakanlığı ise, velilerden gelen şikayet üzerine, ders saatlerini ileri almaya planlıyorlarmış. Ama bu sefer de başka bir sorun ortaya çıkıyor. Ders saatleri ileri alınırsa, bu sefer anne-babalar evden erken  çıkacaklar. E bu çocukları servise kim bindirecek? Yaz saati uygulaması, neresinden tutsanız elinizde kalıyor. 
yaz saati uygulaması, gezegen yiyen güneş, dünya, güneş, merkür, güncel
                                       GEZEGEN YİYEN GÜNEŞ OLUR MU?
     Hemen cevabı yapıştırayım: Evet, olurmuş. Yeni bir gezegen bulmuşlar. Yani aynı zamanda da bir yıldız oluyor kendileri. Bu yıldızımız, Dünya’mızdan, uzay ölçü birimine göre, 300 ışık yılı uzaklıktaymış.( Şu ışık yılıdır falan gibi ifadeleri, tam bizim anlayabileceğimiz gibi, sade anlatan ne bir konuşma dinledim, ne de yazı okudum be kardeşim. Buna bir el atılmalı) Bizim Güneş’imizin nerdeyse ikizi gibiymiş kendileri. “E bunun ismi yok mu kardeşim?” diyenler olabilir. Var kardeşim var, olmaz mı? HIP 68468 diye bir isim koymuşlar. Yine kendilerince. Bu ne abi, bilmem neyin seri numarası gibi bir şey. Kardeşim, şu gezegen isimlerini daha ilgi çekici bir şekilde koyun bari ya. Çevresindeki gezegenleri yalayıp yutuyormuş kendisi. Ama burdan yola çıkarak, hemen korkuya kapılmayın. “Ulan bizim Güneş’de hüp diye bizi içine çeker mi?” diye? Şu anlık böyle bir bulgu yok beyler-bayanlar. Ama, aması var. Aynı etki bizim gezegen içinde geçerli olabilir. Yani illa o gezegendeki Güneş, gezegenleri yuttu diye, bizim Güneş’de bizi yutacak diye bir şey yok. Yani bilim adamları, her gezegende aynı durum geçerli mi, anlamaya çalışıyorlar.
                                              YA MERKÜR’E NE OLACAK?
     Merkür’ün işi zor be dostlar. Sabahtan akşama, “Yok Merkür şöyle, yok Merkür böyle” deniyor ya. Elbet, bu ahların acısı çıkacaktı. Simülasyon yapmışlar. Bilmem ne kadar yıllar yıllar sonra bizim Güneş’imiz, Merkür’ü yutacakmış. Okuyanlar, okumayanlara yayabilir.

Cem KAZAN

1987 yılı Düzce doğumluyum. İlkokul, ortaokul,lise,üniversite hepsini Düzce'de okudum. Üniversiteyi Düzce'de okumamın nedeni yanlış lise seçimimdi.Daha Fazlası

    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 yorum:

  1. Yaz saati uygulaması ne tasarrufu sağlarsa sağlasın çocukların karanlıkta yollarda olmasından daha önemli değildir. Zorlama bir uygulama ve hemen kaldırılmalı. Tasarruf edilmesi gereken onca şey varken buradan tasarruf etmeye çalışıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasarruf dendiğinde olabilir diye düşünmüştüm. Ama görüldüğü kadarıyla ortada tasarruf yok. Ayrıca da çocuklar için sorunlar doğdu. Bu uygulamadan vazgeçmek en iyi seçenek gibi.

      Sil
  2. Dengemiz şaştı yaaaa:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasarruf sağlayalım derken dengemiz şaştı :(

      Sil

Yorum yapmak ister misin :)