Powered By Blogger

20 Kasım 2016 Pazar

Yandex, en çok aranan kitapları listelemiş...

     Kitaplar üzerine yapılan araştırmaları her zaman sevmişimdir. Ne zaman kitaplar hakkında bir araştırmaya denk gelsem, kaçırmam hemen okurum. Yine böyle bir araştırmaya denk geldim. Bu araştırmanın sonuçlarını da sizlerle paylaşmak istedim. Araştırmayı yapan Yandex. İnternette en çok hangi kitapları aratıyoruz sorusunun peşine düşmüşler. İlk iki sıradaki isimler, beni hiç şaşırtmadı. Beklenilen bir sonuç. Ama üçüncü kitabı ben ilk defa duydum. Tabi sadece üç kitap hakkında bilgi vermemişler. Arka arkaya on kitabı sıralamışlar. Şimdi isterseniz, birinci sıradan başlamak üzere kitapları ve kitaplar hakkındaki yorumlarımı yazmaya başlayayım. Unutmadan, araştırmanın tarihini de söyleyeyim. Bu araştırma, 1-15 Kasım tarihleri arasındaki aramaları incelemiş.
          1-    Kürk Mantolu Madonna/ Sabahattin Ali: Şu kitabı okuma fırsatını hala ve hala bulamadım. Ama bu kitabı okur okumaz, hemen hakkında bir inceleme yazısı yazacağım. Kitabı daha önceden duymuştum. Ama basından ilk defa, bunca yıl sonra çok satanlar listesine girmesiyle duydum. Bundan çok kısa süre önce de kitaptaki Madonna’yı, şarkıcı Madonna ile karıştıran bir magazin programıyla yeniden gündeme gelmişti.
          2-    Tutunamayanlar/ Oğuz Atay: Bu kitap hakkında daha öncede yazdım. Tam iki kere okumaya kalktım ama ikisinde de yarıda bıraktım. Yok bu kitabı anlayamıyorum. Ama yakın zamanda yeniden okumayı deneyeceğim. Bu kitaba gençlerin ilgisi Poyraz Karayel dizisinden sonra da çok arttı. Devamlı o kitabın dizide gösterilmesi, o kitaptan bir şeyler okunması falan, Poyraz Karayel tutkunlarını ister istemez kitaba yöneltti.
          3-    Harry Potter ve Lanetli Çocuk/ J.K Rowling: Harry Potter’ın neredeyse tüm bölümlerini izledim. Ben bir Harry Potter hayranıydım. Harry Potter’a filmlerinden başladığım için, hiç kitaplarını okumaya yeltenmedim. Çünkü filmde kurduğum Harry Potter dünyası, kitap ile yıkılabilirdi. Bu kitabını ilk defa duydum. Ama dediğim gibi, kitaplarını okumayı tercih etmediğim için bu kitabı da pas geçeceğim.
          4-    Adam / Yılmaz Özdil: Kendisiyle siyasi görüşlerimiz uyuşmaz. Ama buna rağmen, köşe yazısına denk gelirsem okurum. Bu kitabını ilk defa duyuyorum. Elime geçerse okurum. Ama gidip alayım diye özel bir çabam olmaz.

güncel, Yandex, en çok aranan kitaplar
İşte en çok aranan kitaplar

          5-    Darbenin Kayıp Saatleri/ Mete Yarar-Ceyhun Bozkurt: Mete Yarar’ın analizlerini severim. O yüzden bu kitabı muhakkak okumak isterim. Ama Ceyhun Bozkurt ismini ilk duyuyorum.
          6-    Müptezeller/ Emrah Serbes: Emrah Serbes ismini edebiyat sitelerinde çok duydum. Kendi yazılarını da okudum. Kitabını okumak istiyorum. Yazım tarzı, hayata bakışı nasıl merak ediyorum.
          7-    Mor/ Kahraman Tazeoğlu- M.H.Kan: Facebook kullanıp da Kahraman Tazeoğlu ismini bilmeyen yoktur sanırım. Ama hiç kitabını okumadım. Elime geçerse okuyacağımı söyleyebilirim.
          8-    Hayvanlardan Tanrılara Sapiens/ Yuval Noah Hararı: Bizim, yani insan türünün tarihini anlatan bir kitapmış kendisi. Kendi tarihimizi okumayı severim bak.
          9-    Kanadı Kırık Kuşlar/ Ayşe Kulin: Ayşe Kulin favori yazarlarımdandır. Bu yeni çıkan kitabını duyunca çok sevindim. Her kitabı okunmayı hak ediyor bence.
         10-    Kelebek Adası/ Sarah Jio: Hem yazarı, hem kitabı ilk defa duydum. Ama arandığına göre iyi bir kitap olsa gerek.

4 yorum:

  1. Güzel bir paylaşım olmuş. "Müptezeller ve Hayvanlardan Tanrılara" bu iki kitabı çok merak ediyorum ben de. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müptezeller kitabını şu aralar çok sık duymaya başladım. O yüzden beni de bir merak sarmadı değil. Teşekkürler yorum için :)

      Sil
  2. Kürk Mantolu Madonnayı ısrarla okumuyorum :)

    YanıtlaSil