Powered By Blogger

24 Ağustos 2016 Çarşamba

Erdal Demirkıran sözleri bize neyi anlatıyor?

     Geçenlerde izlediğim bir videodaki Erdal Demirkıran sözleri beni düşündürdü. Bilmiyorum, hiç Erdal Demirkıran ismini duydunuz mu? Duymadıysanız buraya tıklayın. Ya da Erdal Demirkıran’ı sever misiniz? Ben şahsen seviyorum kendisini. Konuşmalarını zevkle takip ediyorum. Bu adam sadece anlatmıyor. Anlattıklarını da yaşıyor. Bana çok inandırıcı geliyor. Eğer daha önce hiç Erdal Demirkıran izlememiş olan varsa, bu yazıyı okuyanlarınız arasında. İlk fırsatta Google’a Erdal Demirkıran yazıp aratın ve harhangi bir videosunu izleyin. Hatta şunu da yapabilirsiniz. Yazıyı daha da iyi yorumlamak için. Yazıyı okumayı burada bırakın. Hemen Google’dan bir Erdal Demirkıran videosu açıp, izleyin. Kendisini biraz tanıyın. Sonra tekrar bu yazıya gelin. Eminim tanıdığınız biri üzerine yazılan bir yazıyı okumak, hiç tanımadığınız biri üzerine yazılan bir yazıyı okumaktan daha iyidir.

Erdal Demirkıran, Erdal Demirkıran sözleri, izlediklerim


                                          KUMANDA KAPAĞI ÖRNEĞİ
     Duyduğumda beni etkileyen Erdal Demirkıran sözleri neydi peki? İzlediğim videoda öncelikle Erdal Demirkıran biz Türk’lerin öne çıkan özelliklerinden bahsetti. Verdiği örnekler pratik düşünmemiz üzerine idi. Hatta bir kumanda örneği vardı ki. Benim en çok hoşuma gidenlerden bir tanesiydi. Yurt dışında bir evde, bir adam, kumandanın kapağı kırıldığı için, kumandanın pillerine, elleriyle yuvalarına bastırarak kumandayı kullanıyormuş. Bunu gören Erdal Demirkıran, “Ya böyle yapacağına pilleri bantlasana” demiş. Bunun üzerine adam Erdal Demirkıran’a bakmış, “Sen bir dahisin” demiş :) Daha bunun gibi çok komik olaylar anlatıyor kendisi.
                            DAHİYİZ. PEKİ NİYE GERİ KALDIK O ZAMAN?
     Bu örneği ve bunun gibi birkaç örneği anlattıktan sonra spiker sordu, “Peki bu kadar zekiyiz de. Neden ülke olarak gerideyiz?”. Bu soruyu soran spikere, “Helal olsun sana. Tam aklımdaki soruydu” dedim içimden. Bu soruya şöyle yanıt verdi, “Diyelim bir yere bir sekreter alınacak. Gelen sekretere diyorlar ki, ‘Arada çay yapar mısın?’, ‘Tabi yaparım’ diyor kız. ‘Gün içinde bi şuraların tozunu alır mısın peki?’, ‘Tabi, tabi yaparım’ diyor kız. Onu yapar mısın? Yaparım. Bunu yapar mısın? Yaparım. Ama Avrupa’lı öyle mi? (Tam bu noktada elindeki kalemi alıyor ve masaya vurmaya başlıyor) Mesela senin görevin bu kalemi buraya vurmak. Başka bir görevin yok. İlerleyen zamanla beraber ne oluyor? Adam o işin profesyoneli, en iyi yapanı oluyor. İşte biz bu noktada yanlış yapıyoruz” dedi. Dinlediğim bu Erdal Demirkıran sözleri bence çok doğru bir teşhisti.

Foto kaynak:www.samsunkenthaber.com

Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com

8 yorum:

  1. Evet hala profesyonel olmayı öğrenemedik biz :(

    YanıtlaSil
  2. Bir videosunu seyrettim.Vikipedi'de onu anlatan tüm yazıları okudum.Tanımıyordum.Akıcı bir üslup, eskiden çekingen biriymiş.Bu nedenle Kashna Felsefesi'ni ortaya koymuş, dünyanın en akıllı insanı olduğunu notere onaylatmış.
    Videoyu seyrederken kendine güvenini yüzdeye vurursak tam olmadığını düşündüm.Zira konuşurken burnunu ellemesi dikkatimi çekti.Bu güvensizliğin işareti diye okumuştum.Ama tabii ki çok beğendim.Belki burundan cesaret desteği almaya çalışmak eski günlerinden kalma alışkanlığıdır.Çünkü kendisini yeniden elden geçirip yapılandırmayı becermiş, profesyonel olarak seminerler vermiş, takdire şayan akıllı bir adam.Örnek teşkil eder.
    Burada konusunu işlediğin ve onun anlatımıyla profesyonellik, gerçekten hangi branşta yeteneğin ve azmin varsa, kendi potansiyelini anlayacak ve o dalda her şeyi öğrenecek, detayları es geçmeden pratiğini kapacak ve profesyonellik yolunda en önemli adımları atmış olacaksın.Bu sürecin sonuçları, grafiği artan bir çalışma ile desteklenecek.
    Yine eskisine benzer bir yayın yapmışsın Cem.Faydalısın hem de çok.Teşekkürü borç bilirim.Şimdi bir kaç video daha izlemeye gidiyorum sayfandan.Kutlarım.Sevgiler kardeşim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel yorumunuz ve analiziniz için çok çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Ne iş olursa yaptık ancak hiçbir işte profesyonelleşemedik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ne iş olursa yaparım abi" düşüncesi bitirdi bizi.

      Sil
  4. Bu adamın hayranıyım ben kitaplarına da bayılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erdal Demirkıran'ı ben de çok severim :) Ama bir kitabını okumuştum hoşuma gitmemişti. Yorum için teşekkürler.

      Sil