Bu bir, "Yüzüncü kitabı da okudum" başlıklı bir yazı değil maalesef...

     Kitap okumaya başladığımdan beri, hep daha çok kitap okuma arzusu vardı bende. “Daha çok kitap okumalıyım” derdim kendime. Ama bu mümkün olmadı tabi. Okul, sonra iş, sonra hayat meşgalesi falan derken, bu zamana kadar istediğim sayıda kitap okuduğumu söyleyemem. Bir ara bir hedefim vardı benim. Askere gidinceye kadar yüz kitap okumak diye. Ama bu hedefimi tutturamadım. Askere gidip geldim, ama hala yüz kitap okuma barajını geçemedim. Haftada bir kitap okuma diye bir hedef koymuştum kendime. Ama o hedefi de gerçekleştiremedim. Bu hedef tutmayınca, büyük hedefe de ulaşamadım tabi. İnsan işten yorgun argın gelince ve birde yemek yeyince üstüne bir ağırlık çöküyor.
yüz kitap okumak

                                               ÇABUK SIKILAN BİR İNSANIM
     O ağırlıkla da kitap okuyamıyor insan. Okumaya çalışsa da kitap elinde uykuya dalıyor. Böyle bir ortamda sürekli bir kitap okuma hedefini tutturmak kolay değil. Birde benim sıkılma gibi bir durumum var. Bir şeyi çok yapınca sıkılırım ben. Arka arkaya her gün kitap okuyunca da bayıyor beni. Ondan sonra günlerce kitap okumuyorum. Ta ki canım bir daha kitap okumak isteyinceye kadar. Şu ana kadar okuduğum kitapların sayısını tam olarak bilemiyorum. Okuduğum kitapları not ettiğim ajandayı kaybettim. Ondaki kitap okuma sayısını tam olarak bilmiyorum. Tahmini bir rakam yürütüyorum bu yüzden. Kırk ile elli arasında kitap okuduğumu söyleyebilirim.
                                  YÜZ KİTAP OKUMA BARAJINI GEÇEBİLİR MİYİM?
     Yirmi de, şimdi not ettiğim küçük not defterinde kitap var. Toplamda, altmış ile yetmiş arasında kitap okumuşluğum var bu zamana kadar. Eğer vakit bulabilirsem, artık bu yüz kitap barajını aşmak istiyorum. Şöyle bir baktığımda, yıl sonuna kadar yüz kitap okuyabilir miyim diye sorduğumda, net bir cevabım olmadığını görüyorum. Geçebilirim de, geçemeyebilirim de. Bu tamamen şartlara bağlı. Ama yıl sonunda yüzüncü kitabımı da okudum şeklinde bir yazı yazmak da harika olurdu. Aslında ilk kitap okumaya başladığım zamanlar hedefim daha da devasaydı. Tam, bin kitap okumak gibi bir hedefti. O zamanlar ortaokulun sonu ya da lisenin ilk yıllarıydı. Çocukluk heyecanı işte. Kim bilir, belki bin kitap da okuruz. Siz bu zamana kadar kaç kitap okudunuz?

Foto kaynak:Pixabay.com


Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com 

Cem KAZAN

1987 yılı Düzce doğumluyum. İlkokul, ortaokul,lise,üniversite hepsini Düzce'de okudum. Üniversiteyi Düzce'de okumamın nedeni yanlış lise seçimimdi.Daha Fazlası

    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 yorum:

  1. bir kitabı bir gecede bitiriyorum genelde yaa. mesela bak, cumartesi sabahı başla bi kitaba, pazar akşamı biter. kitap okumak istiyorsan biraz yalnızlık seveceksin ki. insan ilişkilerini azaltacaksın. ama kitap okumayı gerçekten çok istersen okursun ki. kitap seven kişinin aklında kitaptan başka bişi yoktur kii. :) hımm belki hayatta bazı şeyleri temizlemek lazım o zaman kitap okumaya zaman ayırmak için. baksanaa, yol sonuna dek 30 kitap, ayda 5 kitap. ya bu çok çok kolay ki. sen bunuu, haftada 2 yap. haftada 2 kitap. kendine şart koş okursun kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu harika motive edici yorumdan sonra herhalde okurum ki :)

      Sil
  2. Ben hiç sayısını tutmadım, tutmayı da anlamsız buluyorum açıkçası. Özellikle sayıya odaklı okuma hedefleri anlamsız geliyor bana. Bazen bir kitap okursun hayata bakışın değişir, günümüzde farklı araçlar da var, güzel tartışma programları, belgesel kanalları vs. İnsan buralardan da kitaptan aldığı bilgileri alabiliyor, önemli olan kendine bir şeyler katmak, fayda sağlamak, bakış açısı edinmek bana göre. Hedef bu olmalı... Çok okumaktan ziyade iyi okumak, tam okumak, derin okumak, düşünerek okumak önemli diyorum ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 100 kitap, 1000 kitap hedefi evet, anlamsız olabilir. Ama insanoğlu düşünmeden edemiyor :) Tabi bu devirde sadece kitaplar değil bizi geliştirecek olan. Başka araçlar da var haklısın. Ama bal yapmayan arı misali gibi bir halimiz var galiba. İzliyoruz, okuyoruz ama kendimize ne katıyoruz? Yani doğru diyosun sen :)

      Sil
  3. Okuduğum kitapları tabiki not alıyorum ama sayısından ziyade niteliğine göre not ediyorum. Günümüzde kitap satın alıp sahip olup okumama hastalığı oldugu gibi bir de ardarda hızlıca okuyup tüketme eğilimi de mevcut. İsterseniz az okuyun ama her bir kitap size birsey katsın. Eminim her kitaptan öğrenecek seyler vardır yeterki tüketmeden okuyalım. Kitaba zihnimize yavaşça yerleşmesine ve önceki bilgilerimizle içiçe geçmesine izin vermeliyiz. Sayısını bilmem ama ins sene sonuna kadar okuduklarımızdan cok şey kzanırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolu dolu bir yorum yapmışsınız. Öncelikle bunun için teşekkürler. Ben her okuduğum kitabı not ediyorum. İleride hangi türleri okuduğuma dair bilgim olması için. Alıp okumama durumu özellikle İnstagram'da paylaşma hastalığı çok herhalde. Ard arda okumaya gelince de. Bence herkes okuma stilini bulmalı. Eğer birinin okuma şekli ardı ardına okumaksa kabul. Ben mesela ardı ardına okuyamam. Bir kitap okurum. Sonra bir hafta kitap açmam. Sıkılıyorum çünkü. Çok şey katan kitaplar fazla yok maalesef. Ama ayda bir kere de olsa böyle kitaplar geçiyor elime. Kötü kitaptan bile nasıl kötü yazılır onu bile öğrenebiliyorsunuz. Dediğiniz gibi okuyacağımız kitaplar bizi farklı noktalara taşısın.

      Sil

Yorum yapmak ister misin :)