Powered By Blogger

4 Mayıs 2016 Çarşamba

Kafka'nın bilinmeyen yanları...

     Kafka hakkında bilinmedik şeyleri paylaşmak isterim sizlerle. Kafka’nın, babası ile arası pek iyi değilmiş. Daha önce bu konuyu ele almıştım. Oğuz Atay’ın, babasıyla olan ilişkisini anlatmıştım. Yazarlar neden böyle? Neden çoğu yazar, babasıyla bir türlü anlaşamamış? Yazarlığın verdiği ruh halinden kaynaklanan bir durum mu? “Herhalde diyorum. Yazar babaları, çocuklarının ince ruhlarını anlayamamışlar. Ona göre davranamamışlar”. Gerçi her çocuk ince ruhludur. Her çocuk birer çiçektir. Bu bilinip, öyle davranılmalı çocuklara. Ama tabi, ilerleyen yaşlarda ince ruhlu çocuklar, daha çok belli ediyorlar kendilerini. İşte bu tür çocukların, yanında olmaları gerekir anne-babaların. Başka bir açıdan bakarsak da. Çocukluklarında, böyle olumsuz bir çocukluk geçirmeselerdi, yine de böyle üretebilirler miydi?
Kafka

                                                          ZAPZAYIF KAFKA
     Kafka, bir de çok zayıfmış. Bulunduğu çevrede, kendisinden daha zayıf bir kimse yokmuş. Sizce de bu durum normal değil mi? Böyle derinden derine düşünen bir adamın zayıf olması. Kafka, gece uykusu uyumuyor. En önemli gıdalardan olan gece uykusunu almayınca, bunun da bir bedeli olacaktır tabi. Gece uykusu alamamanın da, bir etkisi olabilir diye düşünüyorum, zayıflığı için. Kafka’yı anlatırken, daha önce yazmıştım. O yazıyı okumayanlar için, ufak bir bilgi vereyim burda. Kafka, gündüzleri yazmayı sevmezmiş. Sesten nefret eden bir yapısı da var. O nedenle, geceleri, sabahlara kadar kalemi elinden düşmezmiş. E düşünün artık. Biz bile, gece uykumuzu alamayınca, gündüz ruh gibi oluyoruz.
                        KAFKA’NIN VASİYETİNİ YERİNE GETİRMEYEN ARKADAŞI
     Kafka, hiç mi hiç uyumuyor geceleri. Elbette bu durumun vücuda olumsuz etkileri olacaktır. Kafka, gerçekten enteresan bir kişilik. Her bakımdan. Neden böyle dedim şimdi? Biliyor musunuz ki? Aslında bugün, Kafka diye birinden haberimiz olmayabilirdi. Kafka diye bir yazar olmayabilirdi tarihte. Oda, bilinmedik, sıradan insanlardan biri olabilirdi. İşte böyle olmamasının nedeni, arkadaşı. Kafka öleceği zaman arkadaşı Max Brod’a, “Kitaplarımı yayınlama” diye vasiyet etmiş. Niye böyle bir vasiyette bulunmuş? Kimse tarafından okunmayacaksa, niye yazdı kitaplarını? Dedim ya, enteresan bir kişilik diye. Enteresan bir kişilik tanımlamasını, onu alaya almak için söylemiyorum elbette. Bizden farklı yanını ortaya koymak için söylüyorum. Arkadaşı onu dinlememiş ve kitapları yayınlamış. Bu sayede Kafka olmuş işte. Siz ne dersiniz peki bu konuda?

Foto kaynak:Pixabay.com


Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com

8 yorum:

  1. Hepsini bir şekilde aklım alır da o kadar çalış didin yaz sonra yak gitsin de çok tuhaf gerçekten. Cevabı bulunamayacak sorulardan belki de. :) Bu arada mimlendin. :)

    YanıtlaSil
  2. Uyumayı çok seven biri olarak uyumadan yazabilmek isterdim. Hayal bu ya birde yorgun hissetmeyeyim kendimi:) Buarada ben Kafka'yı çok iyi anlıyorum. Bazen yalnızca kendin için yazarsın. Kimse okumasın diye sır gibi sakladığım ve bulunması durumunda açılmadan imha edilmesi için üzerine koca bir not yazdığım kilitli bir çantam var mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzelmiş :) Ben de çocukken yazmak isterdim. Ama birinin eline geçicekte okuyacak diye ödüm patlardı :) O çantaya dikkat et ve yazmaya devam et :)

      Sil
  3. Merhabalar Cem kardeşim.Ben şöyle düşündüm, birinci mevzu, babalarıyla problemli yazarların çoğunluk olması mutlaka bunun üzerinde tek tek araştırma yapılıp bağlantıyı bulmak yerinde olur.Sağlıklı ilişkileri olsaydı belki sorunlu ve duygusal olmazlardı.Bu duygudan hareketle bulamadıkları sevgi, ilgi ve güven eksikliği yazma yetisi olanlarda bu konuyu araştırmaktan giderek, sonra edebiyata açılıvermişlerdir.

    Kafka arkadaşını hayatının neresinde tutuyordu.Yazdıkları hakkında konuşuyorlar mıydı.Peki, eğer yayımlanmasını istemiyordu, arkadaşından başka kimsesi yok muydu ? Ya da yok etseydi.Arkadaşı bu durumda vasiyeti uygulamayacak kadar inançsızsa, kötü emelli miydi.Gelirini ne yapmış.Ha akrabalarına verdiyse iyi, ya da bir başkasının eserlerini vekaletsiz nasıl yayına verdi?Sevgiler Cem bey.Merak etmeye başlamıştım doğrusu sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu konuda derinlemesine araştırma yapmak gerekiyor. Haklısınız. Teşekkürler yorumunuz ve merakınız için. Sizin gibi dostlar oldukça yazmak daha güzel. Sevgiler

      Sil
  4. Ah Kafka ah yaktın beni sınavda şato eseri çıktı ve çok karışık bir kitap bir türlü ulaşamadığı şato falan kafkayı anlamak çok zor ya :)

    YanıtlaSil