Powered By Blogger

30 Mayıs 2016 Pazartesi

Cemal Süreya: "İmza günleri benim işim değil"


     Biz okurlar olarak kitap fuarlarını, imza günlerini severiz. Çünkü yüzlerce kitapla tanışırız. Çok sevdiğimiz kitapların, hayranı olduğumuz yazarlarıyla tanışırız. Sohbet ederiz. Fotoğraflar çektiririz. Kitaplarını kendi ismimize imzalatırız. Biz okurlar için, bunların hepsi, teker teker çok önemlidir. İleride baktıkça güzel bir şekilde anılacak, hatıralardır. Yıllar geçtikçe, okur ile yazar arasındaki mesafe, çok azaldı. Özellikle bu kitle iletişim araçlarının gelişmesiyle. Onlarla, sosyal medya üzerinden her an düşüncelerimizi paylaşabiliyoruz. Hepsi iyi, güzel hoş da. Bu işin bir de yazarlar yönü var. Ne demek yani, yazarlar yönü? Sen orda kitabını imzalatıp, bir iki laflayıp gidiyorsun. Ya orda kalan yazar? Onlar, çok da mutlular mı bu durumdan?


Cemal Süreya, imza günleri, kitap, yazarlar

SAÇMA BİR GÖSTERİ
     Mutlu olmayanlardan biri de, Cemal Süreya. “Saçma bir gösteri” olarak tanımlıyor imza günlerini. Peki neden? Gelin, biraz bunu irdeleyelim. Okuduğum yazı itibariyle Cemal Süreya, sayı olarak beş ile altı diyor, katıldığı imza günleri için. Bu imza günlerinin hemen bir değerlendirmesini yapıyor, “Parlak sayılmazdı” diyerek. Sıkıntının zirve yaptığı kitap fuarı olarak, Tüyap’ı gösteriyor. Aslına bakarsanız, temelden karşı Cemal Süreya bu işe. Yayıncı ile okur arasına, yazarın oturtulmasına karşı. Sanıyorum ona göre yazar, bu gibi şeylerde öne sürülmemeli. Yazar, sadece yazmalı. Yayıncı da yayınlamalı. Okur da okumalı. Kısacası, “Bana göre değil” diyor.  Zamanımızda yaşasaydı bu görüşü değişir miydi? Bilemiyorum. Ama sanırım değişmezdi. Ona göre yazar, bu konumda olmamalı.
YAZAR NASIL OLMALI İMAJIYLA İLGİLİ OLABİLİR Mİ?
     Bu tamamen yazarlığın nasıl algıladığınızla ilgili bir durum. Belki de küçüklükten itibaren, yazarlığı nasıl öğrendiğinizle ilgili. Onu ilk başta hayatınızda, nasıl tanımladığınızla ilgili belki de. Cemal Süreya'nın, çocukluk yıllarından itibaren tanıdığı yazarlıkta, belki de imza günleri yoktu. Ya da vardı, azdı. Ya da çevrresinde imza günleri ile ilgili olumsuz bir imaj vardı. Tüm bunlar nedeniyle ya da biri sebebiyle ya da bambaşka bir sebep nedeniyle, imza günlerinden hoşlanmıyor. Günümüz yazarlarından, imza günleri hakkında, olumsuz görüş bildirenler var mı? Sizler biliyor musunuz? Size, imza günleri ne ifade ediyor? Cemal Süreya’nın görüşlerine katılıyor musunuz? Artık sözü size bırakıyorum.

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/blur-book-candle-close-up-207700/



Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com

6 yorum:

  1. Ben de imza günlerini sevmiyorum pek. Yani bir yazarla sohbet edip, güzel dileklerini, imzasını alarak onu anı olarak saklamak çok hoş ama bunun yapılış biçiminde sıkıntı var. Kimi zaman yüzlerce kişi sıraya giriyor imza almak için.
    Öyle bir durumda samimi bir ortam oluşması, muhabbet edilmesi mümkün değil. Robot gibi imza atıp, resim çekiliyor yazarlar. Bu açıdan baktığımda Cemal Süreya'ya hak veriyorum.
    Ben, son katıldığım fuarda tanıdığım yazarlarla (ki çoğu amatör olarak tabir edilen kesimden) sohbet edip, sonra da imza alıyorum, güzel dileklerini alıyorum. Mümkünse ben de ufak hediyeler veriyorum. Yani diyeceğim o ki samimiyet önemli, bu şekilde olduğunda anlamlı oluyor ancak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılıyor ki yazarlar açısından bakıldığında imza günleri pek de masum değilmiş. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Merhaba Cem kardeşim.Sadece yazarlardan bazıları değil, imza almak için koşturmayı sevmeyen de olur.Ben şahsen bu tip şeylerden hiç hoşlanmam.Gösteri ve gösterişe dönüşen haller beni yorar.Tabii uygulamayı kınadığım için değil bu düşüncem.Gönüllüyse iki taraf beis yok.Yine ne ilginç bir konu.Okuyan insanın her hali değişik oluyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucu da imza gününe olumsuz bakabilir değil mi? Haklısınız. Bu anlamda okuyucu gözünden de siz bakmış oldunuz. Teşekkürler

      Sil
  3. Ben de hiç sevmem imza günü.. Sohbet tarzı etkinlikler oluyor bizim belediye kütüphanesinde o süper ama

    YanıtlaSil