Powered By Blogger

8 Mart 2016 Salı

Yeniden okumak istediğiniz kitaplar var mı?

      Öyle kitaplar vardır ki. Okumalara doyamazsınız. Ya hemen yeniden okumaya başlarsınız ya da en kısa zamanda yeniden okumak için kendinize söz verirsiniz. Bir yazar için en büyük ödüllerden biri de bu olsa gerek. Okurda yeniden okuma isteği yaratacak bir kitap yazmış olmak. Ben de blog yazılarımda bunu hedefliyorum. Benim takip ettiğim bir kaç blogda böyle yazılar oldu. Ara sıra yeniden okumak istiyorum onları. Giriyorum o bloglara yeniden okuyorum, o tadına doyamadığım yazıları. Yavaş yavaş yeniden okumak istediğim kitaplara geleyim o zaman. İlk olarak aklıma Sinekli Bakkal geliyor. Halide Edip Adıvar'ın iki kitabını okudum. En çok Sinekli Bakkal'ı beğendim. Bir roman yazıldığı dönemi yansıtmalı. Bunu her zaman söylüyorum. Sinekli Bakkal da bunu çok iyi bir şekilde başarıyor. O yüzden hala bu kadar seviliyor ya. İlk okuyacağım kitaplar arasında yer alıyor Sinekli Bakkal.

     OSMAN AYSU İLE MUHAKKAK
                      TANIŞIN
      İkinci sırada kendine, Osman Aysu'nun Kır Zincirlerini kitabı yer buluyor. Tıpkı bir aksiyon filmi gibiydi. Nefesimi tutarak okuduğumu hatırlıyorum. Belki Osman Aysu ismini daha önce duymamış olabilirsiniz. Ben de duymamıştım. Hem onunla tanışmanız için hem de harika bir kitap okumak için önünüzde bulunmaz bir fırsat var. Osman Aysu polisiye yazarıdır. Tıpkı Ahmet Ümit gibi. Kitabı bitirdiğim zaman, "Bu kitabı muhakkak yeniden okumalıyım" dediğimi hatırlıyorum. Aynı şeyi şimdi de söylüyorum. Yeniden okuyacağım kitaplar listemde muhakkak olmalıydı zaten. Kır Zincirlerini kitabında bir çiftimiz var. Birbirini çok seven. İnsan ordaki çifte imrenmeden edemiyor. Kalan bir miras. Ve İkinci Dünya savaşı. Mirasla ikinci dünya savaşı arasında nasıl bir bağlantı olabilir. Çiftimiz bir anda kendini MİT ve diğer istihbarat servisleri arasında buluyor. Polisiye severlerin çoktan meraklandığını tahmin edebiliyorum.
         ADI GİBİ NEFES NEFESE
                    OKUDUĞUM
                    BİR KİTAPTI
       Ve yeniden okumak istediğim üçüncü kitap: Ayşe Kulin'in Nefes Nefese romanı. Genel olarak Ayşe Kulin kitaplarını severim. Sevdiğim diğer kitaplarından biri de: Adı Aylin'dir. O kitabı okuduğum zaman da çok etkilenmiştim. Özellikle sonu hala düşündürür beni. Kitap Aylin Radomisli'nin hayatını anlatır. Ve Aylin'in ölümü bugün bile gizemini korumaktadır. Nasıl öldüğü bulunamamıştır. Ve polis dosyayı çözülemeyen cinayet diye kapatmıştır. Kitap beni o kadar etkilemiş ki, Nefes Nefese'yi anlatacağıma onu anlattım. Tekrar Nefes Nefese kitabına dönersek. Bu kitapta da ikinci dünya savaşına gidiyoruz. Paşa kızı ile Yahudi bir adamın İstanbul'da başlayıp Almanya'ya uzanan aşkı. Orada da Hitler'in Yahudi'leri katletmesi. Türk diplomatların Yahudileri ölümden kurtarmaları. Kitabın ismi gibi gerçekten nefes nefese okuduğumu hatırlıyorum. Hatta bittiğinde akşam oluyordu. Kitabı bitirdiğime üzülmüştüm. Dakikalarca kitap elimde kitap hakkında düşünmüştüm. Yazılarla nasıl dünyalar kuruluyor, bu kitaplar gösteriyor insana. Bu kitapları okumadan bu dünyadan göçüp gitsem üzülürdüm, o kadar yani. Bunların dışında yeniden okumak istediğim kitaplar yok mu? Olmaz olur mu? Ama beni en çok bunlar etkilemişti.

Foto kaynak : pixabay.com

Blog linki : yasamdanyazilar.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder