Powered By Blogger

1 Mart 2016 Salı

Hangi yazar gibi yazmak isterdin?

       "Keşke şu yazar gibi yazabilseydim" dediğiniz oldu mu hiç? Benim oldu. Ben Orhan Kemal hayranıyım. Onun gibi yazabilmek isterdim. Onun gibi topluma değinebilmek. Onun kitapları hala güncelliğini koruyor. Herhangi birini seçin okuyun. Şu anki toplumsal hayatımızı okumuş olursunuz. Özellikle Evlerden Biri romanı. Toplumun fotoğrafı bu kadar mı güzel çekilir. Zamanında dizisi de yapıldı. Ama duygu seyirciye aktarılamadı. Yoksa Yaprak Dökümü kadar izlenme oranlarına ulaşabilirdi. Kendinden çokça bahsettirirdi. Eskici ve Oğulları kitabı da aynı kaderi yaşadı. Sanırım o da Trt 1'de yayınlanmıştı. Ama gün gelip yeniden çekilirse başarıyı yakalayacaktır diye düşünüyorum. Ben ilk olarak Eskici ve Oğulları kitabını okudum. Ve çok beğendim.  Sonra Evlerden Biri geldi. Bu ikisinden sonra Orhan Kemal benim bir numaralı yazarım oldu. Kendimi onda buldum. Çünkü ben de toplumu yazmak istiyordum.

         YAZARLIKLA GEÇİNİLİR Mİ?
        Toplumu yazabilmek, toplumu anlatabilmek kolay bir iş değil. O yüzden Orhan Kemal oluyorsunuz ya. Toplumcu yazar deyince benim için birinci sırada gelir. Edebiyat sitelerinde onunla ilgili yazılmış yazıları okudum. Hatta yazmakla ilgili bizzat kendisinin kaleme aldığı bir yazı da okudum. Bu yazılar sayesinde onu daha yakından tanıma fırsatı buldum. Çok yoksulluk çekmiş. Hatta yakacağı yokmuş. Arkadaşına yazdığı mektupta birebir anlatmış bu durumu. O yüzden boşuna demiyorlar, "Önce işin olsun. Para kazan. Bi yandan da yazı yaz" diye. Bugün de durum pek farklı sayılmaz. Bir elin parmaklarını geçmeyen sayıda yazar sadece yazarak geçinebiliyordur. Ahmet Ümit, Ayşe Kulin gibi. Orhan Kemal şu zamanda yaşasaydı ve yazsaydı onu da bu yazarlar arasına yazardık. Neden bu kadar emin konuşuyorum peki? Çünkü topluma ayna tutuyor. "İşte bakın siz busunuz" diyor. Biz toplum olarak böyle şeyleri severiz.
           NAZIM HİKMET DAMGASI
       Peki size ilk olarak Orhan Kemal şair olmak istiyormuş desem. Ben bunu ilk duyduğumda şaşırmıştım. Benim hayalimde hep başından beri roman ya da hikaye ile ilgilendiği vardı. Peki Nazım Hikmet ile çok yakın olduklarını söylesem. Hatta ve hatta Orhan Kemal'i roman yazmaya iten de Nazım Hikmet'miş. Hapishanede denk gelmişler. Şair olmak istediğinden bahsetmiş. Bir kaç şiirini de göstermiş Nazım Hikmet'e. Yazdığı hikayeleri okumuş biri olarak, "Sen en iyisi roman yaz" demiş. O günden sonra hikaye ve romana yönelmiş. Ya işte böyle. Edebiyatımız böylelikle usta bir toplumsal romancı kazanmış. Ben bu bilgiyi kitaplarının önsözünde okumak isterdim. Çünkü bu yazın hayatındaki kırılma noktası. Böyle bir şeyi tüm okuyucuların öğrenmesi, bilmesi gerekir. Ben anca sitelerden öğrendim bunu. Sadece kitabı okuyanların böyle bir şeyden haberleri yok. Çünkü benimde yoktu. Yazarların birbirleriyle böyle içli dışlı olmaları bugüne de çok güzel örnek olur.

Foto kaynak : pixabay.com

Blog linki : yasamdanyazilar.blogspot.com
   
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder