Powered By Blogger

28 Haziran 2015 Pazar

TEOG ve hatali soru...

     Yine bir sınav. Yine bir hatali soru. Bu hatali soru da, TEOG'dan. Bu sefer ki bir ingilizce sorusu. Bu soru mahkemeye tasindi. Ve mahkeme devam ettiği için, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), sınav sonuclarini aciklayamadi. Boylelikle yeni krizin adi, TEOG oldu.
      Bilirkişi heyeti, ingilizce 10'uncu soruyu inceledi. Ve soruyu iptal etme kararı aldı. MEB, 10'uncu soruyu tüm öğrencilerin bildiklerini varsayacaklarini, puanlarin buna göre hesaplanip, sonuçların pazartesi günü aciklayacagini duyurdu.
      Benim yıllardır aklım almıyor. Her sinavda nasıl oluyor da, hatalı soru çıkıyor. Hadi diyelim bir kere oldu. "Insanlik hali, oldu" diyelim. Ama bir sonraki sene, sorular hazırlanırken,  daha bir dikkat edilmez mi? "Geçen sene hatalı soru cikardik. Bu sene daha dikkatli olalim. Hatalı soru cikarmayalim" denilmez mi? Demek ki denilmiyor.
      Maalesef, bu duruma alistik artık. Sağ olsunlar, alistirdilar. Bu gidişle, gelecek senelerde de hatalı sorular çıkar. Yine mahkemelere gidilir. Yine soru iptal edilir. Yine her öğrenci soruyu doğru cevapladi sayilir. Puanlar ona göre hesaplanir. Ayni hamam, aynı tas yani.
      Bu hatali sorularla ilgili, birilerinin görevden alındığını duydunuz mu hiç? Ben duymadim da. Aynen, tahmin ettiğim gibi. Sasirmadim. Ne de olsa burasi Türkiye değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder