Powered By Blogger

3 Şubat 2015 Salı

İşe girerken istenen 6 belge...

Yeni bir işe başladım.Ve benden bir takım belgeler istediler.Ordan oraya belgeler peşinde koşturdum.Benden 6 tane belge istediler.Bunlar;

        1)Sabıka kaydı:E-devlet şifreniz varsa adliyeye gitmenize gerek yok.Yazıcıdan çıktısını alabiliyorsunuz.Ben de öyle yaptım.Daha önceleri adliyeye gitmek zorunda kalıyordum.Sanırım para da veriyordum.Yanlış hatırlamıyorsam eğer.
       2)Sağlık raporu:Çalışacağım yerde 10 kişinin altında çalışan olduğu için sağlık raporunu aile hekimimden aldım.10’dan fazla çalışanı olan bir yere başlayacaksanız sağlık raporunu ortak sağlık güvenlik birimlerinden almanız gerekiyor.Bu kurumlar yeni çıkmış.Daha önce işe başlarken bu tip kurumlar yoktu.
       3)Kimlik fotokopisi:Bu zaten standart bir belge.Ne iş yapsanız kimlik fotokopisini kafadan istiyorlar.Bir tomar çektirip eve koyacaksın.Lazım olduğunda tomardan bir tane çekip kullanacaksın.
      4)İkametgah:Valilikteki nüfus müdürlüğünden aldım.
      5)Vukuatlı nüfus kayıt örneği:Bunu da ikametgah gibi yine nüfus müdürlüğünden tedarik ettim.Oradaki görevli bana bir kolaylık yaptı.İkametgah ve vukuatlı nüfus kayıt örneğini aynı sayfada verdi.Sağolsun beni evrak fazlalığından kurtardı.
      6)Fotoğraf üç tane:Bu da kimlik fotokopisi gibi standart olmuş.Her belgenin vazgeçilmezleri arasında.Bu nedenle devamlı vesikalık çektirmektense şöyle 50-100 tane çoğaltacaksın,bırakacaksın bir köşeye.Elbet lazım olacak.
     İşte böyle.Bu evraklarla işe giriş aşamasını tamamladım.


Blog linki:yasamdanyazilar.blogspot.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder